notebook start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonnestraalje

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Ik heb een medion notebook met windows vista.
Nu wil de laptop niet opstarten. Eerst gaat hij zelf het systeem op fouten controleren, daarna komt de melding dat hij vanuit de herstel cd moet worden opgestart,
. Als ik die erin doe, wordt de cd niet herkent, dus dit werkt niet.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!

Waaruit maak je op dat de CD niet wordt herkend / wat gebeurt er precies / krijg je voor melding?

Er gebeurt niets! Ik heb de medion recovery disc. Steeds dezelfde melding dat er niet kan worden opgestart. Dat er waarschijnlijk nieuwe hard- of software is geïnstalleerd, wat niet zo is. Daarna kan je dus die geheugencontrole doen, waar niets uitkomt. Ik heb de laptop net een week terug van de fabriek, waar ze een nieuw moederbord hebben geplaatst.

Vr Gr zonnestraalje

even nog ter aanvulling: wat er steeds voorkomt is dus windows opstartbeheer, als je de disc plaats, blijft dit zo. Je hoort de disc wel rammelen , maar op het beeldscherm blijft opstartbeheer.

Check eerst eens of in het bios opstarten vanaf CD / DVD als eerste staat aangegeven.

Zover komt hij niet eens, je kan niet eens in de bios komen. Misschien heeft u een tip, hoe je hier in komt?

Ik ben bang dat je het omdraait;
op het moment dat Windows opstartbeheer zichtbaar wordt, dan ben je het bios allang voorbij.
Hoe je het bios inkomt? Dat hangt van de biossoftware af. Vaak is dat of:

Esc
Del
F1

of een andere toets tijdens het opstarten van de machine.

Verschillende toetsen ingedrukt en combinaties en op een gegeven moment kon ik opstarten met de recovery disc. Er is iets hersteld en zoals het nu lijkt, werkt alles weer!!!!!

Hartelijk dank voor de reacties en hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan