Notebook start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyote800

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Hallo beste mensen,

mijn PC start niet meer op .Ik heb een MSI 610 met 2 gig geheugen(het is een oud beestje:confused: maar tot voorheen deed hij precies wat ik wilde:thumb:).
Als ik mijn PC opstart, blijft het scherm zwart en gaar het lampje "power" wel branden maar verder niets.
ik krijg ook het bios scherm niet meer te zien en er is totaal geen harddisk aktiviteit.
De cd speler draaid wel maar verder gebeurt er niets.

Ik heb de batterij van de bios al vervangen maar dat werkte niet.

kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen(als dat nog mogelijk is)
het lijkt er nl.op dat de PC op de bios vastloopt.

Laatst bewerkt door een moderator:
geeft je pc ook piepjes zo ja kan je dan doorgeven hoeveel en of die piepjes kort of lang zijn

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Ik zou eerder aan de voeding denken misschien ergens een voeding lenen.
Kan je een tueel nog wel in de bios komen tenminste als je dan wel beeld hebt meestal del of f2 tijdens opstarten indrukken

Laatst bewerkt:
Hallo.
Het kan dit zijn je zegt oudje. Waar ik dan aan denk. Dan eventuelele oorzaak is warmte! En dan schakelt de boel zichzelf uit om erger te voorkomen. Oorzaken zijn stof, een vastgelopen ventilator, te weinig lucht om en in de PC heen, dus een slechte luchtdoorstroming. Zet de PC uit. Maak de systeemkast maar eens open, schroefjes er secuur uithalen en zet daarna de PC weer aan. Kijk even mee, want dan ziet u vanzelf wat er loos is. Kijk ook naar eens naar de de ventilator die in de voeding zit.
Ik denk dat er een hele hoop stof zit. Kijk uit met schoonmaken van vitale on derdelen. Gebruik wattentipjes en geen scherpe onderdelen. Stofdeeltjes voorzichtig opzuigen met stofzuigertje. Ik hoop niet dat het de videokaart is, moederbordje overleden.

Hallo.
Het kan dit zijn je zegt oudje. Waar ik dan aan denk. Dan eventuelele oorzaak is warmte! En dan schakelt de boel zichzelf uit om erger te voorkomen. Oorzaken zijn stof, een vastgelopen ventilator, te weinig lucht om en in de PC heen, dus een slechte luchtdoorstroming. Zet de PC uit. Maak de systeemkast maar eens open, schroefjes er secuur uithalen en zet daarna de PC weer aan. Kijk even mee, want dan ziet u vanzelf wat er loos is. Kijk ook naar eens naar de de ventilator die in de voeding zit.
Ik denk dat er een hele hoop stof zit. Kijk uit met schoonmaken van vitale on derdelen. Gebruik wattentipjes en geen scherpe onderdelen. Stofdeeltjes voorzichtig opzuigen met stofzuigertje. Ik hoop niet dat het de videokaart is, moederbordje overleden.

Hallo .

Het is een laptop . ik heb hem opengemaakt maar er zit geen stof in en de vent. werkt ook goed.
Ik kan niet in de bios komen omdat hij voor het opstart scherm, vastloopt.

Is het mogelijk om met een andere pc de bios uit te lezen of te updaten? dan kan ik wel achte de oorzaak komen.
ik heb er pas Windows 8 opgezet en dat werkte perfect. maar de pc loopt niet vast in windows maar op de bios.
Ik krijg ook geen foutmeldingen of piepjes.

tot voorheen liep de pc ook wel eens vast met dezelfde problemen maar na 3 of 4 keer herstarten deed hij het weer.

groet,

dirk

@mananana,

Zou kunnen maar gezien hij al niet door de bios komt zal er nog geen warmte ontstaan zijn denk ik zo;)

Uh ja ik las inderdaad PC in 1e bericht. :rolleyes: Ja dan wat je zelf zegt voeding.

Hoi,

En dat kan ook denk ik niet een voeding heeft weinig invloed op het opstarten van een notebook .
@ts al eens de accu er uit en de voeding los en de aan/uit knop een aantal seconden indrukken en dan de accu en voeding weer terug soms wil dat helpen

Ps @ts heb even je titel aangepast en de vraag naar de juiste sectie verplaatst om verdere misvattingen te voorkomen gaat tenslotte om een notebook.

Laatst bewerkt:
Zie je ook niets als je er een sterke lamp op je scherm laat schijnen? denkend aan een kapoete inverter of backlight.

Zo niet, geheugen eruithalen en dan opstarten, biosbeeps?

Met geheugen wat kortsluiting maakt doet de laptop niets en niet geschoten...........

Je hebt gelijk antwoord was eigenlijk voor een ander topic bedoeld

Opgelost

Hallo beste mensen,

mijn PC start niet meer op .Ik heb een MSI 610 met 2 gig geheugen(het is een oud beestje:confused: maar tot voorheen deed hij precies wat ik wilde:thumb:).
Als ik mijn PC opstart, blijft het scherm zwart en gaar het lampje "power" wel branden maar verder niets.
ik krijg ook het bios scherm niet meer te zien en er is totaal geen harddisk aktiviteit.
De cd speler draaid wel maar verder gebeurt er niets.

Ik heb de batterij van de bios al vervangen maar dat werkte niet.

kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen(als dat nog mogelijk is)
het lijkt er nl.op dat de PC op de bios vastloopt.

Ik heb mijn laptop geopend en het geheugen en HDD eruitgehaald .... heel voorzichtig de contactjes schoongemaakt met een oorstaafje .maar hielp niets
toen het geheugen in een ander slot gestoken en voilla hij doet het weer........ geheugen slot defect.......

ik wil jullie hartelijk danken voor alle hulp die jullie hebben geboden:thumb::thumb::thumb::thumb:

gr. Dirk

Oh, dat is mooi. Ik denk namens allen jij ook bedankt. Fijn dat het opgelost is en graag gedaan natuurlijk he. :D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan