Notebook vind geen Wifi Netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Hallo,

Ik heb zojuist mijn Packard Bell Easynote LS11 SB geformmateerd en mijn drivers geinstalleerd. Mijn netwerkdriver leek echter in eerst instantie niet te werken. Na 3 verschillende WLAN drievrs te hebben geprobeerd vond ik uit dat de drivers opzich wel werkten, maar gewoon geen netwerken kunnen vinden. Mijn lijstje met draadloze netwerken is dus leeg. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen. LAN doet het trouwens wél

De basics heb ik al geprobeerd (Ik studeer zelf ICT dus ik kan wel enigzins met computers omgaan)
Dit is ook niet de eerste keer dat ik een pc formatteer maar dit probleem is vrij apart.

De driver werkt volgens apparaatbeheer prima
Ook bij services.msc staat WLAN op "started"

Alle hulp wordt enorm gewaardeerd!!
-Bas

Notebook:
Packard Bell EasyNote LS 11SB
Windows 7 Home Premium x64

Laatst bewerkt:
enneuuu, staat wifi ingeschakeld ?
Zit vaak een schakelaartje voor aan de voorkant van de laptop of je doet het met één van de functietoetsen.

De sneltoets (fn + f3) leek niet te werken dus ik heb hem handmatig via het configuratieschem ingeschakeld. Wireless Network Connection staat op enabled.

En heb je ook de chipset drivers voor die laptop geïnstalleerd?

Dat lijkt inderdaad goed want ik zie er geen aparte chopset drivers bij staan. Wel staan er die verschillende drivers voor Wireless LAN.
Heb je die alle drie geprobeerd?

Ja dat heb ik inderdaad gedaan. (stond ook al in mijn eerste bericht). De driver lijkt ook correct geinstalleerd maar vind gewoon geen netwerken.

Ok, heb ik je eerste bericht niet goed gelezen.

Download en installeer ook de Applicaties vanaf de website van PB.
Ik zie (bijv.) Launchmanager en ePower staan die mogelijk iets uit te staan hebben met jouw FN-F3 toetscombinatie die nu (blijkbaar) niets doet.

Tijs.

Heb het probleem gevonden. Blijkbaar was het toch persee nodig om de wifi aan te zetten via de toetsencombinatie en niet video het configuratiescherm. Daarvoor moest ik eerst mijn toetsenbord-driver updaten.
Bedankt voor alle hulp :D

Idd betekent de aanwezigheid van een driver in Apparaatbeheer niet dat het apparaat ook werkt als er ook een schuifje, knopje of toetscombinatie is die de Wifi zou moeten activeren.
Vandaar dat mijn posting zich daar op richtte.

Mooi dat je alsnog de juiste (driver-)software hebt gevonden die de toetscombinatie weer functie geeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan