Notebook vindt XP niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter fvds
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Bij het opstarten van mijn Notebook krijg ik het scherm waarin je kunt kiezen voor opstarten normale modus, opstarten veilige modus, etc.

Op welke wijze ik ook opstart ..... na dat opstarten krijg ik dat scherm weer terug.
Ook opstarten van CD geeft hetzelfde resultaat.

Voordat ik in deze situatie terecht kwam, gaf de Notebook in de Dos mode de boodschap dat hij het OS niet kon vinden.
Na uitzetten machine en weer aan, startte de machine nog 1 keer goed op.
Daarna liep ik al snel tegen een blue screen op.
Vervolgens kwam ik de situatie die ik bovenaan beschreef.

Ik vermoed overigens dat de problemen worden veroorzaakt door software die ik heb geinstallleeerd, vlak voordat de problemen zich voordeden.
Snel er weer afhalen dus.

De vraag die daar voor ligt is echter .. hoe krijg ik de machine weer aan de praat ?

Alvast bedankt,
Frank

Als je onder veilig mode op start en afsluit, wat voor fout melding krijg je dan.
Wat voor software en hardware heb je dan geinstalleerd.

Moguh humpe,

Geen foutmelding.
De machine start op .... ik zie een paar seconden het XP scherm, dan een ASUS opstart scherm en vervolgens veschijnt het scherm weer waar ik kan kiezen tussen opstarten in veilige modus, etc.

Geinstalleerd is register mechanic ..... nog geen acties mee uitgevoerd overigens.

Groeten,
Frank

Hoi,

Waarschijnlijk is er iets met de MBR (master boot record) aan de hand, of met de bootsector in het algemeen.

Je hebt w.s. de originele cd met windhoos.
Doe die in je notebook en start opnieuw op.
Je notebook start nu op vanaf de CD, zoniet, wijzig dit in de setup (meestel op ESC of DEL drukken direct bij het aanzetten van je notebook) zodat de notbook ook vanaf cd op kan starten.
Na enige tijd krijg je de mogelijkheid om (met de letter H [Herstel], of R [Repair] de herstelconsole te starten.
Je komt nu 'gewoon' in een dosachtig scherm.
type nu: FIXMBR (enter)
je krijgt een aantal verontrustende mededelingen.
type nu: Y (yes) en Enter.
type exit (enter) om de console te verlaten en verwijder je cd.
Herstart
Gaat het nu goed?

Hallo Valijn,

Ik heb de procedure zorgvuldig uitgevoerd (tot 2 keer toe), maar zonder resultaat.

(M.a.w., alles blijft echter bij het oude.)

Gr. Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan