Notebook word ontzettend heet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

huib23

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Hallo,
Sinds de afgelopen tijd merk ik dat mijn notebook (compaq nx9010) erg warm wordt.
dit is bijna te beschrijven als heet want `wanneer ik met me hand aan de onderkant ga voelen doet het gewoon zeer.
Iemand een idee hoe dit kan en of dit verholpen kan worden?

bvd.

Huib Bonnema,

Hallo,
Sinds de afgelopen tijd merk ik dat mijn notebook (compaq nx9010) erg warm wordt.
dit is bijna te beschrijven als heet want `wanneer ik met me hand aan de onderkant ga voelen doet het gewoon zeer.
Iemand een idee hoe dit kan en of dit verholpen kan worden?

bvd.

Huib Bonnema,

U kunt eens de temperatuur meten speedfan, hoe warm de laptop wordt. Op wat voor soort ondergrond staat de laptop? hij kan natuurlijk ook warm worden door stofophoping wat de airflow kan blokkeren.

Hij staat gewoon op mij houte bureau.
Verder nooit stofig, niet bij de verwarming, Zoo'n coolpad lijkt me wel wat.
In iedergevel bedankt!

Huib Bonnema,

Is er genoeg vrije ruimte om de laptop heen zodat de lucht goed bij de koelingen vandaan kan? (dat m.a.w. de lucht niet blijft circuleren die vervolgens warmer en warmer wordt)

Hij staat gewoon op mij houte bureau.
Verder nooit stofig, niet bij de verwarming, Zoo'n coolpad lijkt me wel wat.
In iedergevel bedankt!

Huib Bonnema,

Je zal je verbazen hoeveel stof er toch in laptops kan komen! Bovendien, het uitzuigen met de stofzuiger kan het er alleen maar beter om maken.

Hallo

Ter aanvulling vorige antwoord.

"Of zuiver maken d.m.v. stofzuiger ", persoonlijk doe ik dit nooit ... mogelijkheid tot opbouw van statische elektriciteit , mits de meeste niet geaard zijn .(dubbel geisoleerd)

Veiliger ... d.m.v. gecomprimeerde lucht (compressor) de ventilatieopeningen , c.p.u.fan en c.p.u. cooler zuiver blazen , en dit in de tegenovergestelde richting v/d normale airflow.

Uiteraard dien je wel de ventilator(en) mechanisch blokkeren d.m.v. b.v.b. een cocktailprikker om het te hoog oplopen v/h toerental te voorkomen.(kans op schade motherboard)

Ik heb het dan ook niet over het stofzuigen IN de laptop, heb het over de ventilatie gaten.

Mocht je inderdaad bij de fans gaan zuigen oid, is voorzichtigheid inderdaad geboden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan