Notebook: XP wil niet opstarten, blijft hangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
132
Heb sinds vandaag het volgende probleem met mijn notenbook. (is al een 'ouwetje', uit 2006)
Druk de aanknop aan, ik zie het bekende Windows schermpje, maar hij blijft 'hangen' en start niet door. Ik zie onder aan het scherm het 'wachten' balkje gewoon heen en weer gaan maar hij gaat niet verder. Notebook maakt ook veel ventilatiegeluid.
In safemode gezet, maar dan zie ik zwart scherm met knipperend streepje linksboven, hij doet/reageert verder helemaal niet.
(onlnags heb ik wat problemen gehad met dit notebook omdat ie na screensaver mode plotseling de neiging had te 'freezen'.)
 
Ok, ik begrijp aan de hand van je omschrijven dat je de veilige modus ook niet meer in kan.

Wat je dan nog kunt proberen is de originele windows cd erin te stoppen en hier vanaf op te starten. Nu moet je niet voor nieuwe installatie maar voor HERSTELLEN kiezen. Dan wordt er automatisch gezocht of het probleem opgelost kan worden met behulp van de cd (eventueel terugzetten naar een oud herstelpunt ofzo).
 
Heb de R van recovery ingetypt na het opstarten van de Windows CD, maar dan krijg ik de melding dat ie niet verder kan omdat ie de schijf niet herkend.. (?)
 
Probeer eens te kijken of de harde schijf wel goed vast zit.
Als er niks mis lijkt, is je harde schijf waarschijnlijk kapot....

Groetjes, WDHBGS
 
Heb de laptop net weggebracht en de medewerker zei dat het waarschijnlijk de HD is die niet meer goed functioneert. Er komt een nieuwe HD in, met behoud van de oude files.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan