Notepad probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo,

Allereerst weet ik niet of dit wel de goede plek is. Kon echter geen betere vinden.

Nu het probleem:
Ik bekijk om diverse redenen soms een website via de bron. Sinds enige tijd krijg ik echter de melding:
Notepad is geen geldige Win 32- toepassing

Hoe kan ik dat oplossen?

Oja: ik draai op XP Pro

Vriendelijke groet,
Daan

Mogelijk is Notepad.exe corrupt geraakt.
Pak de bijlage uit.
Zoek in C:\Windows naar het bestand Notepad.exe en verander het in Notepad.old.
Zet nu het Notepad.exe bestand uit de bijlage in C:\Windows en kijk of het nu weer werkt.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het is niet gelukt Guus. Heb het 2x geprobeerd en ook 2x een herstart gedaan, maar het mag helaas niet baten.
Als ik dubbelklik op Notepad kan ik daar gewoon in typen en de boel opslaan.

Kan het wat met Explorer te maken hebben? Kwam ook wat raars tegen in de Windows map (zie bijlage)
Er staat internet zonder een symbool ervoor. Als ik dubbelklik krijg ik de melding:
couldn't start event logger
Kan dat er wat mee te maken hebben?

Heb trouwens wel meer problemen. Kan bijvoorbeeld ook geen SWF meer bekijken.
In mapoties lijkt het erop dat ie van alles door elkaar heeft gehaald.

Bijlagen

• internet.jpg
    internet.jpg
    25,5 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Forza Utreg
Heb trouwens wel meer problemen. Kan bijvoorbeeld ook geen SWF meer bekijken.
In mapoties lijkt het erop dat ie van alles door elkaar heeft gehaald.
Probeer eens een systeemherstel.

Guus.

Ik heb deze week de boel opnieuw geinstalleerd dus ik zou denken dat het in orde is.

Volg je advies natuurlijk wel op en laat weer van me horen!

Bedankt tot zover!

Geplaatst door Forza Utreg
Ik heb deze week de boel opnieuw geinstalleerd
Dan zou het ook nog kunnen dat er tijdens de installatie iets fout is gegaan.
Je kunt ook nog een controle van je systeembestanden doen, waarbij eventuele corrupte of ontbrekende bestanden van de xp-cd-rom worden teruggezet.
Ga naar Start > Uitvoeren, typ sfc /scannow (spatie na sfc!) en klik op OK.
Als een corrupt of ontbrekend bestand wordt aangetroffen krijg je de vraag om dat terug te zetten.

Guus.

Mooie timing Guus.:)
Wilde net systeemherstel gaan uitvoeren. Je nieuwe optie ga ik eerst maar ven proberen.

Gr Daan

Ik heb sfc uitgevoerd maar er is niks gevonden.
Vervolgens heb ik systeemherstel 5x uitgevoerd (het aantal wat ik had na de her-installatie) zonder resultaat.
Ik krijg de melding dat herstel niet is uitgevoerd.

Heb je nog een trucje?

Gr Daan

Hahaha ;)
In ieder geval bedankt voor je reacties en een prettig weekend toegewenst.

Groeten Daan

Hai Daan, :D

Van dit specifieke probleem weinig verstand maar vraagje.

Heb jij na die nieuwe installatie alle nieuwe updates binnen gehaald? (Windows Update) en dan met name die van Internet Explorer.

Updaten doet vaak wonderen.

See Yah! :thumb:

Hallo Daan,

Probeer het volgende eens:

Voor XP vóór SP2:
Ga naar C:\Windows\System32\DllCache

Voor XP SP2:
Ga naar C:\Windows\ServicePackFiles\i386

Kopieer daar uit de map het bestand notepad.exe naar C:\Windows en C:\Windows\System32.

Als dit het niet verhelpt, kies dan in Explorer extra -> mapopties -> bestandstypen en check in de lijst van extensies of daar bij TXT Kladblok staat geselecteerd.

Staat dit allemaal goed en het werkt nog niet dan zou ik er eens een paar on-line virusscans overheen gooien, afgezien die van je zelf. En ook CWShredder en dergelijke niet vergeten.

Wat zeg ik eigenlijk :rolleyes:...
Lijkt me sowieso geen overbodige luxe om alles even te scannen gezien de andere problemen die je hebt. En dan even een HijackThis!-logje aan de overkant te deponeren. Voor de zekerheid.

Geplaatst door Mithril
Hallo Daan,

Probeer het volgende eens:

Voor XP vóór SP2:
Ga naar C:\Windows\System32\DllCache

DLL Cache komt niet voor op mijn pc. Zou dat een oorzaak kunnen zijn dat ik een website niet via Bron kan bekijken? Kan wel in notepad schrijven en opslaan.

Je hebt 'm wel neem ik aan, maar het is een verborgen map, blijkbaar staat jouw instelling zo dat je die standaard niet ziet. Om dat te veranderen ga je in explorer naar extra -> mapopties -> weergave en zo'n beetje onderaan in de lijst selecteer je verborgen mappen en bestanden weergeven. Nu zou je 'm wel moeten kunnen vinden.

Ik heb DLLcache gevonden in deze map:

C:/Windows/lastgood/system32

Daar staat notepad niet in (ook niet verborgen)
Wat is nu mijn volgende actie?

PS: ik had verborgen mappen altijd al aanstaan.

Hmm... en je hebt geen SP2 geïnstalleerd? Nou ja, dan gaan we verder met de notepad die van Guus had gekregen, zal ook wel de goeie versie zijn vast. Die hoef je alleen nog maar dan naar C:\Windows\System32 te kopiëren. En check dan bij bestandstypen de extensie TXT.

Afgezien daarvan, had je al wat virus- en adwarescans gedraaid?

Oke,

Heb het volgende gedaan:
  • Ad-aware SE
  • Spybot
  • Housecall
  • Norton AV
Er is helemaal niks raars gevonden.

Weet jij wat die mappen zijn op mijn C schijf, die ik eerder aangaf:
C:/Windows/lastgood/
C:/Windows/lastgood/Tmp
Ik heb ze iiig niet aangemaakt.

Heb notepad nu in diverse mappen vervangen en de types gecontroleerd. Staan nu allemaal goed en toch doet ie het niet.....:mad:

Zit er zwaar over te denken om toch maar opnieuw te gaan installeren......:confused:

LastGood zijn mappen die worden aangemaakt na een goede boot, mocht er wat misgaan, dan wordt daar naar teruggegrepen. In ieder geval, dat heb ik mij laten vertellen.

Tja, je kunt altijd opnieuw installeren, je zou nog kunnen proberen om de problemen die je hebt nog eens bij besturingssystemen -> Windows XP -> Software neer te leggen. Daar zullen zeker wat meer mensen zitten die hier wat mee kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan