• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Notificatie (op mail?) wanneer getal veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knooi

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2022
Dag deskundige,

voor mijn stage heb ik een lijst model gemaakt wanneer er bepaalde grondstoffen moeten worden besteld. Dit gaat compleet automatisch en klopt helemaal. Alleen kijkt de inkoper niet elke dag in het bestand. Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat de inkoper een notificatie krijgt wanneer er moet worden bijbesteld. Dit mag van mij via de mail, of op een andere manier wat makkelijk is. Zelf dacht ik misschien aan het gebruik van VBA, maar zelf weet ik niet goed hoe ik dat moet gebruiken.
Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

Bijlagen

Mail stuurt niet/macro activeert niet

Dag edmoor,

Ik heb er nu zelf naar gekeken en heb een code gepakt en aangepast op mijn bestand. Nu wil de macro niet activeren wanneer er moet worden bijbesteld. Dit zou ik graag willen wanneer het getal van 0 naar 1 gaat in rij K5:K8. Dit heb ik gedaan met een aangepaste getalnotatie. Wanneer ik de macro handmatig activeer, stelt outlook een bericht voor mij op die ik zelf moet versturen. Omdat ik er zelf niet achter kom wat er nu precies mis gaat zou ik willen vragen of u er misschien een keer naar zou kunnen kijken?
Ik heb het bestand met daarin als het goed is ook de macro's toegevoegd bij deze reactie.

Bijlagen

En wanneer gaat dat getal naar 1?
Hoe kan ik dat testen?

Het getal gaat naar 1 wanneer er moet worden bij besteld. Dit gaat via weeknummers die worden berekend in het tabblad bij- en afboeken. Dit maakt in principe niet uit. Dit kun je testen door het weeknummer van de huidige datum te veranderen naar een weeknummer naar keuze (wel het weeknummer op het voorblad, de voorraadlijst). Alvast bedankt voor het kijken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan