Notificatie tijdens openen adv criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

EasyDakota

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een VBA code welke bij het openen van het werkboek waarschuwt als een waarde in kolom A hoger is dan 500, met daarbij de omschrijving van het artikel. De omschrijving van het artikel staat op dezelfde regel maar dan in kolom B.

Even een voorbeeldje, het klopt niet met de werkelijkheid maar dan hebben jullie een idee wat ik bedoel.

Kolom A -- Kolom B -- Kolom C
Waarde -- Omschrijving -- Plaats

50 -- Appel -- Locatie 1
70 -- Peer -- Locatie 2
550 -- Banaan -- Locatie 3

In dit geval moet bij het openen van het werkboek een msgbox komen met daarin "Let op! De banaan op locatie 3 heeft een waarde groter dan 500" Als niets een waarde groter heeft dan 500 hoeft er geen melding te komen.

Kunnen jullie mij hier mee helpen?

Ik was al bezig met de post in het andere forum, maar ik heb 'm weer gevonden...

Hier is je oplossing:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim Reeks As Range, Reeks2 As Range, iMax As Long, sVoorwerp As String

Set Reeks = Range("A:A")
    Set Reeks2 = Range("A:B")
    iMax = Application.WorksheetFunction.Max(Reeks)
    If iMax > 500 Then
        sVoorwerp = Application.WorksheetFunction.VLookup(iMax, Reeks2, 2, False)
        MsgBox "De waarde 500 is weer eens overschreden voor " & sVoorwerp
    End If

End Sub

Deze code zet je dus op het object ThisWorkbook.

Michel

Laatst bewerkt:
Ik was al bezig met de post in het andere forum, maar ik heb 'm weer gevonden...

Hier is je oplossing:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim Reeks As Range, Reeks2 As Range, iMax As Long, sVoorwerp As String

Set Reeks = Range("A:A")
    Set Reeks2 = Range("A:B")
    iMax = Application.WorksheetFunction.Max(Reeks)
    If iMax > 500 Then
        sVoorwerp = Application.WorksheetFunction.VLookup(iMax, Reeks2, 2, False)
        MsgBox "De waarde 500 is weer eens overschreden voor " & sVoorwerp
    End If

End Sub

Deze code zet je dus op het object ThisWorkbook.

Michel

Daar had ik zelf dus nooit op gekomen, thnx! Het werkboek bestaat alleen wel uit meerdere tabbladen (had ik even moeten zeggen), moet ergens nog gedefinieerd worden waar de vlookup moet plaats vinden?

Als je de formule alleen op één werkblad wilt hebben, kun je (denk ik, maar niet met 100% zekerheid) volstaan met het activeren van het betreffende werkblad. Er is geloof ik ook zoiets als ActiveWorksheet; kijk maar eens in de help of je er uitkomt, en anders help ik je wel weer verder!

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan