novell client weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mocromafia

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
38
Hoi, ik heb vandaag een pc gekocht van een school (deden ze weg) nou als ik m opstart krij ik dat novell client gedoe dat scholen hebben, maar hoe moet ik dat weghalen want ik start m nu op en dan krijg ik dat novell inlog scherm maar hij kan zich niet verbinden met de server omdat die daar nu niet meer op aan gesloten staat
 
Klikken op Workstation Only.

Tijs.
 
U kan het beste die pc formatteren, dat doe ik althans met een tweede hands computer, je weet maar nooit of er al een virus of dergelijks opstaat. Normaal gezien staat de OEM code voor het besturingsysteem op de pckast.
 
Wijhelpenjou

wat ook een optie is het wachtwoord bekijken zodat je in kan loggen en de besturings systemen op kan zoeken en branden op cd en dan formateren en alles opnieuw instaleren

Want ik heb op school ook novell maar ik kan alle wachtwoorden bekijken van iedereen door een speciale progamma die moeilijk te krijgen is
 
Laatst bewerkt:
thx voor alle reactie's,
maar
workstation only optie staat er niet
en
Opnieuw installeren lukt me niet:( als ik de windows cd erin doe dan start ie m niet op nou had ik die cd ff zelf opgestart maar dan staat er flash herstellen dan druk ik op Y en dan gaat ie piepen
barcode staat inderdaad nog op de pc
Maar hoe moet ik m nu opnieuw instaleren want niks lukt me nu:(
 
login

je kunt zeker niet inloggen omdat het de server niet kan vinden

Stop de windows cd er in en restart de computer en dan boot de computer de cd op en dan kom je op een menu.
Waar je je computer kunt formateren en alles opieuw instaleren
 
Laatst bewerkt:
Trommel na de BIOS schermen op F8 totdat een soort 'opstartmenu' van XP verschijnt.
Kies daar voor Veilige modus, en kijk of je dan in kunt loggen en de Novell client verwijderen kunt.

Alternatieve methode: Probeer eens als je het gewone Novell inlog-scherm hebt te klikken op Opties. Als het goed is kun je dan kiezen (d.m.v. een vinkje of een apart tabblad) dat je wilt inloggen op het werkstation ipv. op het Novell netwerk.

Derde methode die je zou kunnen proberen (hier geen zekerheid bij): Als je op het Novell inlog-scherm staan 2x op Ctrl-Alt-Del drukken. Hopelijk verschijnt dan het normale inlogscherm van XP (dus met een invulregel Gebruikersnaam en met een invulregel Wachtwoord).

Succes,

Tijs.
 
dank jullie allemaal, het is me gelukt, ik heb de cd van windows erin gezet en toen hij vroeg of ik de flash wou herstellen nee gedrukt, daarna kon ik de cd wel opstarten en heb zo de pc geformateerd en opnieuw geinstaleerd.
groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan