Novell Groupwise E-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Dag allemaal,

op school gebruiken wij Novell Groupwise als e-mail systeem. Nu moet ik via die e-mail een uitnodiging versturen voor een symposium. Er zijn volgens mij weinig tot geen opmaak opties in dit systeem. Ik had dus bedacht om in een ander programma (paint ofzo) een uitnodiging te knutselen, en die in de mail te zetten. Als ik echter een bestand wil toevoegen aan de mail die ik verstuur, zie je alleen een bestandsnaam. Terwijl juist wil dat het plaatje er al staat, op het moment dat men de mail opent. Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt!

Voor zover als ik weet (wij gebruiken dit programma ook) is dit niet mogelijk. het is namelijk erg beperkt!

Bedankt voor je reactie. Het is zeker beperkt :( Rotsysteem vind ik het. Toch gaan er wel eens mailtjes de ronde binnen school waarin dit wel degelijk lukt. Ik denk dat ik ondertussen ook nog contact probeer op te nemen met de ict helpdeks van school. Maar alle ideeën zijn nog steeds welkom!

Lijkt mij dat je HTML mailtjes moet gaan maken.
Zoek op Google op: html mail groupwise
en je vindt van alles, zoals deze link (waar alleen de sectie "GroupWise Mail in HTML" relevant is voor je probleem).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nog nooit gedaan, maar ga het eens proberen. Heel erg bedankt voor de tip!

Is hier nog een werkende oplossing uitgekomen? We hebben niets meer teruggehoord op het forum. :rolleyes:

Tijs.

o sorry! Ja ik moet daarvoor naar school, want de online versie van het programma heeft geen HTML opties enzo. En dat ben ik pas komende week weer. Maar ik laat het zeker even weten!

Ook in Groupwise Webaccess schijnt het mogelijk te zijn om HTML mails te maken/lezen. Helaas zijn de instructies wat onduidelijk:
Hmmm, I've gotten HTML email via webaccess without issue. However, my default view is TEXT, so I have to click the little "button" thingy to get it to switch to HTML and then I think it has to render twice or something before I'll see it.

At least my regular emails like things from Home Depot, OnStar, etc. show up okay.

Maar het lijkt erop dat het ook nog uitmaakt welke versie Groupwise er wordt gebruikt. In Groupwise 7 (als daar geen updates in zijn geïnstalleerd) schijnt het volgende aan de hand te zijn:
HTML Composing

In the GroupWise client, you can send and receive HTML mail. In GroupWise WebAccess, you can only receive HTML mail., If you forward an HTML message, it shows a code, but not the intended graphic. Composing HTML mail is available on every other email client in the industry.

Evt. zoek je op google naar: groupwise webaccess "html mail" compose

Tijs.

Vreselijk programma, ICT beklaagde zich achteaf ook over de keuze. Ein de lijk dan nu overgegaan op Outlook.

Maar.. als er toch diverse mails met correcte inhoud rond zijn gezonden, dan is het misschien een optie om de verzender/opmaker te vragen hoe dit werkt?

uiteindelijk blijkt het inderdaad alleen op school te kunnen. Ik heb nogmaals overlegd met de ICT desk van school en die geven aan dat de web versie van het programma deze functie niet ondersteunt. Of in elk geval niet de versie die wij hebben. Op school kon ik het knopje HTML wel aanklikken en toen kon ik gewoon het plaatje erin laten verschijnen. Gelukkig! Allemaal bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan