=Now naar Unix timestamp

• Onderwerp starter Onderwerp starter resi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

resi

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Functie =Now() converteren naar Unix Timestamp

Kan iemand me op weg helpen om de huidige datum via =Now om te zetten naar het unix timestamp en vice versa.

Het is de bedoeling dat in een veld van een tabel bij een nieuw record de huidige systeemdatum/tijd wordt gepost maar dan in het unix timestamp format. Ik heb gezocht via google maar kom vooral op php scripts uit en kan niet vinden waar ik in access moet beginnen.

Ik weet dat het Unix timestamp secondens telt vanaf
01-01-1970 00:00:00 en Access rekent geloof ik terug vanaf 1-1-1900 ofzoiets ;)

Resi

Laatst bewerkt:
Wijziging

Ik ben zelf nu al een stukje verder. Inmiddels denk ik een andere oplossing gevonden te hebben dan het unix time stamp om te rekenen.

Ik gebruik nu : Standaardwaarde =Now()+300/60/60/24

waar 300 het aantal seconden is die bij de datum wordt opgeteld.

Nu zou ik graag die 300 variable maken door bijvoorbeeld deze op te halen uit een andere kolom in de tabel.

Is dit mogelijk??

Aanvullende uitleg: Er wordt vanaf een Bepaald telefoonnummer (Clip) gebeld naar vast telefoonnummer. Het bepaalde nummer is dus niet altijd hetzelfde. Via een systeem wordt het Bepaald nummer in het record gepost met de huidige systeem tijd +300 sec nadat eerst door het systeem in de tabel het bijhorende klantId is opgehaald.

Dat gedeelte werkt nu dus goed. Na 300 seconden wordt er nu een actie ondernomen. Echter willen we tijd per klant variable maken.

Het systeem kan niet in Query's kijken.

Iemand een Tip?

Als dit niet gaat werken dan houdt ik me alsnog aanbevolen voor de formule om met het Unix Timestamp te rekenen.

Met een query was het een fluitje van een cent geweest. Vervang 300 door [veldnaam] en je bent er.

Maar omdat je er niet mee kunt werken wordt het lastiger. Is het mogelijk om de velden met een update query bij te werken? Dan zou je met bovenstaande oplossing de tabel kunnen updaten met de flexibele berekening van de tijd.

Grtz,

Kan het Proberen

Op zich niet zo'n slecht idee ik had hier al wel aan gedacht maar dan loop ik weer tegen een ander probleem aan.

Is het op deze manier mogelijk om zodra er een record wordt toegevoegd in de tabel automatisch zonder tussenkomst van een gebruiker de tabel via de update query te updaten??

De gevens worden namelijk automatisch toegevoegd aan de tabel en aan de hand van de status in het record ook weer automatisch een actie ondernomen.

Resi

Nee, dat kan niet. Dat is nou juist het nadeel van access. Je kunt geen actie koppelen aan een tabelbewerking.

Maar ja, om daarvoor nou speciaal zo'n database server in te richten (en te moeten aanschaffen) is ook een beetje veel van het goede.

Hoe voeg je de records nu in dan? Is het niet mogelijk aan die procedure een actie te koppelen?

Grtz,

VBA

Ik heb dus natuurlijk ook nog verder gezocht. Ik heb de update query gemaakt en dat werkt goed. Nu las ik dat je via VBA een query toch automatisch kunt laten uitvoeren na een bepaade tijd met de Ontime functie.

Alleen geen idee hoe deze vba code op te bouwen.

We blijven zoeken ;)

27-09 Helaas niet niet het juiste kunnen vinden :confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan