NSLU2 + Maxtor One Touch II 200GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessica81

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Ik heb het volgende probleem met de NSLU2 + Maxtor One Touch II 200GB combinatie.

Ik heb van de Maxtor de powersaving optie op 1 uur gezet, en die spint ook keurig netjes down na 1 uur. zover geen probleem. maar als ik mijn werkstation aan zet (Windows XP) dan gaat de Maxtor niet meer in powersaving modus.

Ook als ik een bijna kale XP systeem op het netwerk aansluit krijg ik dit zelfde probleem. op de een of andere manier wordt er geregeld iets naar de NSLU2 gestuurd die op zijn beurt weer de Maxtor aansprekt waardoor hij niet downspint.
Wie weet hier een oplossing voor??

Groetjes, Jessica.

Bedoel je misschien deze?

1) Klik achtereenvolgens op Start/Configuratiescherm
2) Klik op Energiebeheer
3) Klik op het tabblad Energiebeheerschema's, tenzij dat nog niet geselecteerd staat.

En stel je de powersaving bij Vasteschijven uitschakelen op de gewenste duur.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Bedoel je misschien deze?

1) Klik achtereenvolgens op Start/Configuratiescherm
2) Klik op Energiebeheer
3) Klik op het tabblad Energiebeheerschema's, tenzij dat nog niet geselecteerd staat.

En stel je de powersaving bij Vasteschijven uitschakelen op de gewenste duur.

Dennis.

Dit kan volgens mij niks te maken hebben met het energiebeheer van windows.
het gaat hier namelijk om een netwerkdrive, of eingelijk een USB hardeschijf die verbonden is met een Linsys NSLU2 soort van NAS.

Groetjes, Jessica.

heb je misschien een snelkoppeling naar de netwerkschijf geactiveerd? of een netwerk verbinding naar de betreffende schijf aangemaakt?
Want als dat zo is, dan log je dus elke keer in op je NSLU2 en deze zoekt weer contact met de betreffende schijf. En zal de slaapstand van de schijf nooit actief worden, omdat er verbinding is. (wat ook logisch is volgens mij) dus het enige wat je kan doen is om de NSLU2 uit te schakelen, dan zal de HD zich ook gaan uitschakelen.

Geplaatst door robbie32
heb je misschien een snelkoppeling naar de netwerkschijf geactiveerd? of een netwerk verbinding naar de betreffende schijf aangemaakt?
Want als dat zo is, dan log je dus elke keer in op je NSLU2 en deze zoekt weer contact met de betreffende schijf. En zal de slaapstand van de schijf nooit actief worden, omdat er verbinding is. (wat ook logisch is volgens mij) dus het enige wat je kan doen is om de NSLU2 uit te schakelen, dan zal de HD zich ook gaan uitschakelen.

Nee dat is juist het vreemde, ik heb totaal geen netwerkverbinding of snelkoppeling naar die drive gemaakt.
Ik kan wel zoals jij zegt de NSLU2 automatisch op gezette tijden laten uit/inschakelen, maar ik vind dat niet zo'n mooie oplossing. dus als je nog meer suggesties hebt dan hoor ik het graag.

Groetjes, Jessica.

Toch denk ik eerlijk gezegt dat als jij de pc aan zet deze verbinding (niet fysiek) krijgt via je netwerkje met de NSLU2.
Hierdoor lijkt het alsof je geen verbinding hebt met de
HD.
Probeer eens wat er gebeurd als je de NSLU2 uitzet, aldan niet op gezette tijden via de instellingen van de NSLU2 (wat mijn inziens niet goed werkt.. uitgaan gaat goed echter aanzetten automatisch werkt bij mij niet)
en zorg dat dat de slaapstand van je HD wat korter is. iets van 10 minuten. en kijk of hij dan wel in de slaapstand gaat. Als dit nl wel het geval is, dan is er dus gewoon contact van de NSLU2 met de HD en denkt de hd dat tie actief moet blijven en zal de slaapstand niet actief gaan worden.

Hou me op de hoogte wat er gebeurt.. ik ben benieuwd

Hoi Robbie,

Als ik de NSLU2 uitzet of de werkstation(XP) uitzet dan is het goed, dan gaat de HD keurig in de slaapstand. ik denk dus dat er af en toe iets over het netwerk naar de NSLU2 wordt gestuurd vanaf mijn werkstation die er voor zorgt dat de HD "wakker" wordt. het vreemde is, ik heb in mijn netwerk ook een Win2003 server draaien, een daar heeft hij geen last mee.

Groetjes, Jessica.

Hoi Jessica,

mogelijk gaat win2003 server beter om met netwerk informatie, en stuurd deze geen "valse" info door.
Ik heb geen ervaring met deze windows versie.
Ik ben bang dat dit een gevalletje wordt van "mee leren leven" tenzij iemand anders nog andere ideen heeft.

ik ben benieuwd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan