NT 4.0, FAT en bestandsgrootte-limiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fuego

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hallo allemaal,

Hier op mijn stage gebruiken wij Windows NT 4.0 in combinatie met een databasepakket. De gegevens in de database worden per bak in aparte bestanden opgeslagen (bak kandidaten, opdrachten, opdrachtgevers, etc.). Eén van deze bestanden (de kandidatenbak) heeft momenteel een grootte van 1,8 GB. Nou heb ik begrepen dat wanneer deze de grootte van 2 GB zal bereiken, gegevens overschreven zullen worden omdat Windows geen bestanden kán beheren groter dan 2 GB. Weet iemand tot in hoeverre dit waar is? Er werd mij ook verteld dat NTFS een limiet van 4,2 GB heeft. Zouden hiermee de problemen opgelost zijn?

Bedankt.

Jan

ha zijn er limieten van grote van bestanden dat heb ik nu nog nooit gehoord... denk van niet want heb op men pc al een avi bestand van over de 6 giga gehad... swel NTFS

Zelf vind ik het ook een raar verhaal. Maar de leverancier van ons informatiesysteem kan mij alleen vertellen dat het probleem binnen Windows ligt.

very strange... hmm op knoledge base van MS al geprobeerd te zoeken?

Heb het wel geprobeerd maar nog niks gevonden. Ook MS al gebeld maar die konden mij niet helpen omdat ik het nummer van het onderhoudscontract niet bij de hand heb...

NT 4 beperkingen

Het is al weer een tijd geleden dat ik met NT 4 heb gewerkt.

Zover ik mij herinner kan NT 4 SP3 geen fat 32 aan, maar zeker ben ik niet. Ik dacht SP6 wel.

Wel is het zo dat Fat 32 geen bestanden > 4 gig aan kan.

Je zult dus NTFS moeten gebruiken.

Wat het maximum was van FAT 16 weet ik niet meer.

Groet,

Eric.

P.S. opgezocht in boek.

NT 4 zou geen Fat 32 ondersteunen.
Fat 16 max. groote 4 gig bij een clustergrote van 64 KB.
In praktijk vaak niet haalbaar.
Fat 16 partities groter dan 2 GB zijn niet te benaderen in Dos, Win95 en Win98.

Laatst bewerkt:
Bedankt. Ga het nog even uitzoeken. Ik heb nu ook begrepen dat de beperking ligt in de onderliggende software (DBase of TBase) van ons databasepakket.

Grens van 2 gig

Alles wat in DOS draait heeft als grens van ongeveer 2 gig. Maar die 4 gig in Windows stelt niks voor, tenzij je records hebt van 64K

Eric.

kdacht het wel, win is op dat gebied wel vrij goed zeker de nieuwste win versies.. in win95 kon je dat wel nog voor hebben...

Mister Seedorf

What do you mean, Hij maakt clusters van 64 K dus je verspilt een berg ruimte tenzij jij er voor zorgt dat hij het in 64 K hapklare brokken krijgt voorgeschoteld.

Ook voor een file van 4 K gebruikt hij 64 K, dus theoretisch als je allemaal 4 K files er op zet, is hij met 262 MB vol (65536 Clusters maal 4 K).

Dat is nu toegepaste wiskunde.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan