NT 4 paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liquid

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Ik heb hier een NT4 server staan vanuit een pas opgeheven bedrijf van ons. Nu weet niemand het wachtwoord en moeten we erbij om achter klant gegevens e.d. te komen.

Die HDD eruithalen en weer ergens anders aansluiten gaat niet, ik wil graag weten of er backdoor passwords zijn voor windows (nt4?)

dank

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat er in NT4 backdoor passwords zitten. Het zou het hele wachtwoordsysteem om zeep helpen!
Heb je nog guest toegang of zelfs user?

Zo ja, welke service pack draait de server en is scheduled tasks gepatched? (dit is namelijk de makkelijkste sploit)

Ter aanvulling:

Deze info kan alleen gebruikt worden tegen niet volledig gepatched versie's van NT. (de guide is door M$ gemaakt)

Succes :thumb:

Dank voor de info, maar ik ben bang dat ik er niets aan zal hebben. Die server komt uit België en ik heb verder geen info gekregen erover. Weten ze waarschijnlijk ook niet.
Je kunt alleen inloggen als "administrateur" lol ja die belgische namen ook.
Maar alleen op NTDOMAIN1.. je kunt niet inloggen op "deze computer" zelf ..

hmm, het wordt waarschijnlijk toch die harddisk eruit halen denk ik :confused:

plaats een tweede harde schijf in de server en maak deze master, formatteer en installeer windows XP. De originele schijf maak je slave. Hierna kun je gewoon alle bestanden op de originele schijf aan.

Ik wacht met smart :D

[edit]ik ga het even proberen...dankjewel[/edit]

Heb je trouwens fysieke toegang tot de PC?

Anders werkt het niet :(

Kijk hier maar eens naar:
Have you ever lost or forgotten a user password? Several tools are available that can help you in those situations, including Peter Nordahl's Offline NT Password & Registry Editor tool (see the first URL below). Nordahl's tool is available in the form of a floppy boot disk image, which contains a single-floppy version of the Linux OS along with software that resets any valid user's password. The tool works on systems that have Syskey enabled--a nice touch--and you can also use the tool to disable Syskey. If you prefer to use a CD-ROM-based boot image, DMZ Services offers one that contains a mini-Linux boot image and Nordahl's password recovery software (second URL below). DMZ Services offers a shell script that can create the bootable International Organization for Standardization (ISO)-based image and offers an ISO-based file (.iso) that you can burn directly onto a CD-RW using standard CD-RW burning software. http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd http://www.dmzs.com/tools/files

Dat is toch dezelfde site?
En aan een dictionary bruteforce heb je denk ik niet zo veel als je niet kan inloggen

ey!:D
tis gelukt ...
:)

Sales dudes zitten nu op die computer klanten bestanden te bekijken.

En ik held van de dag.. :) lol

Thanks a million :thumb:

topmas38

mijn reactie kwam 3 minuten na jou reactie
het zal wel vaker voorkomen dat dezelfde antwoorden op vragen komen
geen reden om betweterig te gaan zeuren.

Jvd2, sorry, maar zo bedoelde ik het niet.

Ik bedoelde het niet om betweterig over te komen. Sorry als dat wel gebeurd is. :o

Geen ruzie maken jongens, jullie hebben me allebei perfect geholpen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan