ntdlr

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,heb hier een vraag.
heb de schijf van de laptop van onze zoon geformatteerd,daar deze zo traag werd etc,
nu wil ik xp er weer op installeren maar krijg de melding ntldr ontbreekt.
heb deze vraag eens eerder gesteld ,en dit opgezocht ,en deze acties uitgevoerd,zoals omschreven,maar krijg toch telkens weer dezelfde melding ,opnieuw starten etc.
heb nu een hirens boot cd aangemaakt ,doch krijg hier ook weer hetzelfde.
wat doe ik hier verkeerd,of is het mogelijk dat de dvd speler van de laptop stuk of beschadigd is.
heb wel een externe geprobeerd en in menu aangegeven,doch ook niets,vind dit wel vervelend ,want nu kan ik in deze niet verder,wat wel de opzet was hier van.

De ntldr foutmelding komt meestal bij een bestaande installatie waar wat mis is gegaan en eigenlijk (voor zover ik weet) nooit bij een verse installatie.

Hoe heb je het systeem geformatteerd / welke acties heb je ondernomen?

zo

hallo gast0225,
heb de schijf er uitgehaald,en hem op een andere pc aangesloten als slave en toen geformatteerd(niet snel),en hierna is het misgegaan.heb dit echter wel vaker gedaan ,en nooit geen trobbels gehad,dus ja wat heb ik verprutst in deze,want ga wel mooi af bij mijn zoon zo (geintje).

Windows wegen zijn soms ondoorgrondelijk.
Wat nu als je de schijf weer in de oorspronkelijke computer hangt en dán met de installatiedisk van XP start en middels die disk eerst laat formatteren en dan gaat installeren?

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat bij een geheel schone installatie de 'ntldr is missing' foutmelding naar voren komt.

Windows wegen zijn soms ondoorgrondelijk.
Wat nu als je de schijf weer in de oorspronkelijke computer hangt en dán met de installatiedisk van XP start en middels die disk eerst laat formatteren en dan gaat installeren?

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat bij een geheel schone installatie de 'ntldr is missing' foutmelding naar voren komt.

Dit is niet geheel vreemd hoor, na een reboot bij een instal komt het wel eens meer voor.
De fout wordt dan meestal veroorzaakt doordat de installatie bestanden bij het kopieren van de cd naar de hd iets mis gaat.
Maak de windows cd eens grondig schoon door de volgende handelingen:

Klinkt raar, wrijf een beetje nietschurende tandpasta over het schijfje, spoel daarna de schijf grondig af met lauw water, "dep" (niet wrijven) de schijf goed droog met een niet pluizige theedoek.
Probeer daarna de instal eens opnieuw.:)

ook al

dit heb ik ook al gedaan,of geprobeerd,want ik kom niet verder dan opstarten alt>control>delete,en dan kiezen f2 of f12,en dit gaat gewoon door.
hirens ook ,precies eender,dus ik zat voor mij aan de dvd te denken misschien is ie defect.wat ik wel heb gedaan zonet is het volgende:heb een testbankje waar ik dus mobo,s op kan testen en nu heb ik de originele schijf hier op gezet,en toen xp geinstalleerd ,helemaal geen probleem .
maar als ik hem nu terug zou monteren in de laptop,zal dit denk ik niet gaan,want dit heb ik al eens gelezen op het forum.
maar goed ik probeer het toch,en je hoort wel van mij ,of je moet ook nog een optie hebben in dit geval.is allemaal welkom.
toch eerst even bedankt voor je moeite.

mwrv,

@jackall : ik had er nog niet eerder van gehoord. Een andere optie is een XP disk te lenen van iemand anders. Daarmee kan dan worden bevestigd of juist uitgesloten worden dat de disk beschadigd is.

@mwr : waarom overigens al die moeite om een hdd te formatteren (uit systeem verwijderen en als slave in een andere hangen?)

Een format kan gewoon op een schijf worden toegepast als deze als master in een systeem zit, mits er maar vanaf Windowsinstallatieschijf wordt gestart en geformatteerd alvorens de installatie begint. Da's dus even opletten bij de eerste schermpjes tijdens de installatie anders krijg je een dual boot systeem.

nou???????

hallo daar ben ik nog weer even,de schijf komt uit een laptop,doch dit is een normale ide schijf en waar ook standaard geheugen inzit(184pin).
dus ik wil eigenlijk dezelfde schijf weer hierin gebruiken.
en de andere optie ,om de schjijf schoon te maken zal ik ook zeker doen.
heb trouwens al een andere schijf met xp geprobeerd ,maar dit effect is het zelfde.
als ik nu nog een andere ide zou plaatsen, en die installeren zou dit een optie wezen?
als er progressie inzit,kom ik wederom terug met al dan niet goed nieuws.

bvd mwrv,

oke

hallo mensen,na veel gepruts eindelijk gelukt.
maar de volgende dag opstarten,wordt er aangegeven can not find os,heel raar.
ga naar het bios zie dat de tijd ook niet neer synchroon loopt met wat ik heb ingesteld,is het mogelijk dat de batterij op het mobo leeg cq defect kan zijn?

bedankt voor de nodige info weer vanalles geleerd in deze.
bvd mwrv,

Als ook de tijd niet meer synchroon loopt? Dan idd. het CR2032 batterijtje vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan