NTFS-5 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Ik heb een wat ouder computersysteem onderhanden waar de gebruiker Windows XP Pro op heeft staan maar dat loopt voor geen meter.

Hij wil dat ik Windows 98 SE daarop terug zet.

Helaas is het bestandssysteem NTFS-5 en dat wil ik naar FAT32 zetten. Ik ben begonnen met de opstartdiskette en de CD-ROM van Windows en heb getracht C: te formateren, maar dat wordt geweigerd.

Hoe los ik dit op.
 
In mijn handtekening vind je een link naar de helpmij bootdiskette. Op deze diskette staat het programma delpart.exe waarmee je bestaande partities kunt verwijderen.

Dit kan trouwens ook met Fdisk, verwijderen partitie > non-DOS partitie
 
Trouwens heb je alle belangrijke bestanden apart gezet?
 
Geplaatst door Tiborv
In mijn handtekening vind je een link naar de helpmij bootdiskette. Op deze diskette staat het programma delpart.exe waarmee je bestaande partities kunt verwijderen.

Dit kan trouwens ook met Fdisk, verwijderen partitie > non-DOS partitie

Hartelijk dank voor de diverse reacties en heb de bootdiskette opgehaald, maar daar gaat het ook niet mee. Ik ben een w98 fanaat en heb dus geen ervaring met XP Pro.

Ik heb de indruk dat ik het wachtwoord van de administrator in XP Pro moet hebben om verwijdering mogelijk te maken. Ik herhaal daarom miijn vraag in XP Pro.

Hartelijk dank
 
Als je de boot sequence op A: zet en je boot met een W98 flop dan omzeil je toch compleet NTFS-5?
Daarna met Fdisk de NTFS partitie verwijderen.
Formatteren op FAT 32 en W98 installeren.
 
Geplaatst door Bern@rd
Als je de boot sequence op A: zet en je boot met een W98 flop dan omzeil je toch compleet NTFS-5?
Daarna met Fdisk de NTFS partitie verwijderen.
Formatteren op FAT 32 en W98 installeren.

Het vraagteken had ik ook in mijn hoofd zitten. De vele mogelijkheden in FDISK hadden mij ontspoord.

De vraag die beantwoord moest worden was:

Moet niet-dos-partitie worden verwijderd?

Daarna ging alles volgens het protocol.

Bedankt.
 
Dat was inderdaad het probleem. Fdisk(DOS) ziet alles wat niet op dos lijkt aan voor Non Dos. Dus inderdaad verwijderen met Non Dos partitie.
Fijn dat het gelukt is .
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan