Ntfs - Fat32

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Vraagje, dos kan niet zo goed overweg met NTFS, en ik wil dus een FAT32 partitie aanmaken, hoe gaat dit precies in zijn werking?, een windows 98 bootdisk, hebben we, maar wat moeten we verwijderen..en hoe gaat dit in zijn werking?, alvast bedankt!

Welke windows staat op je pc?
Kijk anders bij bureauaccoires en daar kan je mogelijk een wijziging aanbrengen.

veel succes

Jean

ik heb windows XP, maar ik heb een probleem, een bestand is beschadigt en ik moet die over het origineel zetten, dit gaat niet omdat DOS en NTSF niet goed samen werken en moet ik een FAT32 partitie aanmaken. klinkt misschien een beetje raar?

Om welk bestand gaat het?

Ergens op mijn systeem heb ik een progje om een bestand uit een .cab bestand te kopieren en weer terug te zetten in windows.

Progje heet Total Commander (even googlen)
Ik puzzel nog even voor je.

Bestandje staat op Win XP CD; X:\I386\DRIVER.CAB\
Grootte is 1.986.560.
Cab bestand is te openen met TotalCommander of WinRar.

Geplaatst door Bern@rd
Bestandje staat op Win XP CD; X:\I386\DRIVER.CAB\
Grootte is 1.986.560.
Cab bestand is te openen met TotalCommander of WinRar.

umm...ik moet dus, de windows xp cd in DEZE computer doen..( die waar ik het probleem heeft kan namelijk niet meer opgestart worden ) vervolgens totalcommander downloaden..?..

umm...ik moet dus, de windows xp cd in DEZE computer doen..( die waar ik het probleem heeft kan namelijk niet meer opgestart worden ) vervolgens totalcommander downloaden..?..
Met TotCom of WinRar Ntoskrnl uit de cab file halen is het probleem niet, maar hoe krijg je de file in een niet startende PC met een NTFS partitie?

Ik heb elders al gelezen dat het om een *ahum* Win XP versie gaat, dan wordt het dus verder je eigen inventiviteit gebruiken.

Kun je in veilige modus starten?

Als je het bestandje kopieert op cd (1,9 Mb)met een andere pc en dan je pc in veilige modus start, kun je het documentje simpelweg kopieren vanaf je cd-rom naar C:\windows\system32

Of met win98 opstartdisk starten, met ondersteuning van cd-rom.
Daarna op dezelfde manier kopieren vanaf cd.

Helaas is de file (1,9 Mb) te groot voor diskette.

Geplaatst door Paul-RT
Kun je in veilige modus starten?

Als je het bestandje kopieert op cd (1,9 Mb)met een andere pc en dan je pc in veilige modus start, kun je het documentje simpelweg kopieren vanaf je cd-rom naar C:\windows\system32

Of met win98 opstartdisk starten, met ondersteuning van cd-rom.
Daarna op dezelfde manier kopieren vanaf cd.

Helaas is de file (1,9 Mb) te groot voor diskette.

ik kan niet in de veilige modus komen nee..

Misschien een idee om gewoon op een andere XP pc de opstartdiskette's aan te maken, je krijgt dan 6 diskettes waarmee je in een DOS omgeving ook NTFS kan lezen en schrijven.

Of gebruik gewoon de 'recovery console' van de XP cd.

http://www.wown.com/j_helmig/wxprcons.htm

hmm, ik zal ff de situatie updaten, haha

we hebben xp opniew geinstalleerd, Cd was nogal beschadigt dus dit is niet echt lekker gelopen, nu moeten we de recovery console inkomen maar zegt hij dat de administer password niet goed is, op de site van microsoft staat hier een uitleg voor maar die klopt niet in mijn situatie, dit is niet precies het zelfde als wat ik op het begin van deze thread heb neer gezet, maar d'r is nogal wa veranderd. :)

Je zegt dat je WinXP opnieuw hebt geïnstalleerd? Maar kan je dan wel of niet in die nieuwe installatie komen? Zo ja, wat is dan het probleem nog? Als je ook de oude installatie er nog op hebt staan (dualboot), dan zou je gewoon het bestand NTOSKRNL.EXE van de ene Windows naar de ander kopiëren. En anders een beetje uitgebreider de situatie beschrijven graag.

Geplaatst door Binary
Je zegt dat je WinXP opnieuw hebt geïnstalleerd? Maar kan je dan wel of niet in die nieuwe installatie komen? Zo ja, wat is dan het probleem nog? Als je ook de oude installatie er nog op hebt staan (dualboot), dan zou je gewoon het bestand NTOSKRNL.EXE van de ene Windows naar de ander kopiëren. En anders een beetje uitgebreider de situatie beschrijven graag.

nou, via de boot diskettes kon ik daar komen, en nee de oude windows xp installatie is weg, niewe overheen gezet. maar deze cd was een beetje beschadigt dus dat is niet goed gelopen. ik krijg nu een probleem..

onherstelbare fout c000021a 0x00000080

Ik betwijfel of zo'n fout veroorzaakt wordt door een beschadigde installatie CDROM. Dan zou er volgens mij gewoon een leesfout moeten komen tijdens de installatie. Kun je nog proberen om opnieuw te installeren? Heb je een CHKDSK /R commando uitgevoerd vanuit Recovery Console om de HDD te checken? Heb je nog belangrijke data op de schijf staan of kun je een volledig schone installatie uitvoeren (waarbij de partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt zou worden)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan