ntfs naar fat32

Status
Niet open voor verdere reacties.

mas

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2003
Berichten
86
mijn pc is nu ntfs ik wil naar fat32 maar ik heb men pc geformateerd en nu is er geen besturings sysyteem ( windows xp ) en nu wil ik millenium weer erop zetten maar dan pakt die hem niet.
hoe kan ik nu men pa naar fat32 veranderen???
 
Opstarten met de cd-rom win me. ( bios aanpassen op booten met cd-rom)
Dan nogmaals formatteren, vanaf de cd-rom.

Als dit niet lukt, dan opstarten met opstartdisk van win 98. En formatteren.
Eventueel opstartdisk downloaden: bootdisk.com.
 
NTFS -> FAT 32

Met het programma Partition Magic kan je je partities converteren van NTFS naar FAT 32. Je verliest echter wel al je data.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, ook al is de info die ik je kan geven erg sumier. Andere methodes weet ik niet.
F-disk wil ook nog wel eens werken.
 
lijkt me dat je fdisk moet gebruiken, (als je bootdisk gaat gebruiken)

(aangezien je de NTFS-partitie niet zult zien onder DOS en dus ook niet zomaar kunt formatteren)

maar ja, dan zul je wel alle belangrijke gegevens kwijt raken!!
 
mensen ik weet nie wat jullie allemaal zeggen??
ik moet duzz fdisk opstarten dan non nog wat verwijderen en een nieuwe partitie maken maar dan staat er alleen dat ik een dos primary partitie kan maken :S
 
PC opstarten met windows 98 opstartdiskette, en dan Fdisk, partitie weghalen. Partitie weer aanmaken met Fat32.
Daarna formatteren en win 98 instaleren.

Bootdisk win 98 hier downloaden.

Als win 98 de ntfs partitie van xp niet ziet, dan eerst met winxp cd-rom booten en partitie verwijderen, en nieuwe aanmaken op FAT32.

In beide gevallen ben je al je data op C: kwijt !
Eerst een backup maken dus.
 
als je fdisk opstart krijg je 4 optie waaronder het verwijderen van een non dos partitie.

als je die verwijderd hebt kun je daarna nieuwe partities aan gaan maken.
 
hoe maak je dan een nieuwe partitie van fat32?
je kan daar tog niet kiezen?
eerst stond er non nog wat die heb ik verwijdert, en er was ook nog eentje ntfs die heb ik ook verwijdert nu staat daar bij partitie nix meer!:S
 
FAT32 komt pas om de hoek kijken als je gaat formatteren.:)

Maak nieuwe partities aan. DAARNA ga je formatteren.

Groetjes,
Bennie
 
ok, ik moet duz nu c:\ formatteren?
als ik dat nu doe staat er niet geldige medium:S
 
ok, ik moet duz nu c:\ formatteren?
als ik dat nu doe staat er niet geldige medium:S
 
ok, maar als ik nu formateer staat er (c) typ ik format c:\ staat er ongeldige medium
 
Heb je wel een partitie aangemaakt? Kijk bij fdisk eens onder optie 4
 
De harde schijf is nu nog leeg. Je kan niet direct vanuit C formatteren. Gebruik een opstartdiskette. Daar start je mee op. Dan:

format c:

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
De harde schijf is nu nog leeg. Je kan niet direct vanuit C formatteren. Gebruik een opstartdiskette. Daar start je mee op. Dan:

format c:

Groetjes,
Bennie

als hij eerst de partities verwijderd heeft en geen nieuwe aangemaakt heeft dan gaat dit ook niet werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan