NTFS on dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
NTFS in 98 bij dual boot.

Was dit bekend. Ik wist het nog niet.

Het is een tool om NTFS drives te kunnen lezen in 98. Je kunt er niet mee schrijven.

Werkt natuurlijk alleen bij dualboot.

Eric.

Laatst bewerkt:
Sorry meester

Dit is iets anders, dit is geen tool om NTFS te zien.

Hier wordt in 98 de ntfs kernel geladen als je een NTFS schijf hebt.

Approach
NTFS for Windows 98 takes a unique approach to providing cross-platform file system support. Rather than implement code to read and write NTFS drives, NTFS for Windows 98 uses the NTFS and NTOSKRNL system files from a Windows NT/2000/XP configuration. NTFS for Windows 98 wraps the Windows NT/2000/XP NTFS driver in a run-time environment that simulates the Windows NT environment the NTFS driver is written to use. Thus, NTFS for Windows 98 does not rely on potentially unreliable reverse-engineered information about NTFS, provides ultimate compatibility with NTFS, and takes advantage of Microsoft NTFS bug fixes whenever you update the NTFS driver file NTFS for Windows 98 uses to a more recent version.

NTFS for Windows 98 provides an external interface that looks like a standard Windows 95/98 file system, while internally it presents an interface to NTFS that looks like the Windows NT/2000/XP environment. NTFS for Windows 98 uses a number of services within NTOSKRNL to help implement this environment. Note that NTFS for Windows 98 does not load NTFS or NTOSKRNL unless you have at least one NTFS drive on your system.

Eric.

@XP_PC ga er nog mee stoeien, laat het je weten. Heb goede berichten van een Bootlist collega.

Dat weet ik, maar NTFS reader zoekt wat makkelijker in Google, als je de diverse linken goed bekijkt zie dat er diverse programma's tussen staan die hetzelfde doen als het programma waar jij het over hebt. (was me alleen teveel werk om dat uit te zoeken)
Ik heb ten tijde van NT 3.51 ook zoiets gehad, daarme kon je in DOS een NTFS schijf lezen en beschrijven.

Heb dat nog niet kunnen vinden

Maar deze geeft dat ik nu in verkenner van 98 gewoon mijn NTFS drive's kan zien (niks in dos) en hij gebruikt de originele NT files, dus een update neemt hij vanzelf mee.

Deed die van jou dat ook dan ?

Eric.

Re: Heb dat nog niet kunnen vinden

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Maar deze geeft dat ik nu in verkenner van 98 gewoon mijn NTFS drive's kan zien (niks in dos) en hij gebruikt de originele NT files, dus een update neemt hij vanzelf mee.

Deed die van jou dat ook dan ?

Eric.

Maestro12 doelt niet op één applicatie in het bijzonder maar hij bedoelt dat er al tooltjes bestaan die deze dingen/dit soort dingen doen :).

Deze is gratis

Dat deze gratis is zal vooral James007 goed doen.

En tot nog toe werkt hij goed. Ik hoef nu geen tooltjes meer te starten om bij mijn NTFS drives te komen.

Installatie lijkt foolproof.

Is zover ik kan zien de enige die echt in verkenner de schijven laat zien en kan openen.

Eric.

P.S. Ben zelf ooit begonnen met NT4 en doorgegaan tot SP6.

Schiet mij maar lek.

Ik kan programma's runnen van de NTFS drives, sterker nog ik kan files opslaan op de NTFS drives en er mee werken. Maar na een reboot zijn ze niet meer te vinden. (bij geen van beide)

Dus hij schrijft wel, maar vergeet erg snel waar het ook al weer stond.

Als je de twee verkenner versies vergelijkt, valt op dat hij stripes op dynamische schijven niet kan zien Mijn Video (i) en Muziek(L).

Waarom NT Win98(D) niet kan zien weet ik nog steeds niet.

Ben er erg tevreden over.

Eric.

Bijlagen

• beide verkenners.jpg
    beide verkenners.jpg
    34,9 KB · Weergaven: 37
Re: Deze is gratis

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Dat deze gratis is zal vooral James007 goed doen.

I'm also a freeware hunter ;)..

Ik houd me ieder geval aanbevolen voor wanneer ik het nodig mocht hebben :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan