NTFS partitie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

optieklops

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Ik heb een LaCie Porsche Design 250gb externe harde schijf aangeschaft. Ik wil hem formatteren naar NTFS. Ik heb dit eerst geprobeerd met EASEUS. Na het formatteren (op station K:\) probeerde ik K:\ te openen, maar ik kreeg de melding: 'Kan niet openen door een fout in een I/O-apparaat'. Met 'schijfbeheer' op de Windows XP heb ik het ook geprobeerd, maar ik kreeg dezelfde fout... Is hier een oplossing voor? Of kan ik ook foto's opslaan op een FAT32 partitie?

je kan ook gewoon foto's opslaan op een fat 32 schijf er is één maar bestanden grooter dan 4 gb gaat ie niet pakken maar als je echt alleen maar foto's er op wil zetten gaat het prima
extra info
http://nl.wikipedia.org/wiki/FAT32

Ga eens dit uitvoeren en kijk of er fouten zijn hersteld.
Start uitvoeren cmd

CHKDSK X: /F /R

waarbij X staat voor de letter van jou drive

Verder kun je de schijf ook formatteren in windows naar NTFS met het volgende commando.

Ga eerst naar start > Uitvoeren en typ cmd en druk op OK

typ in het venster: Convert X: /FS:NTFS

Let erop dat er tussen X: en / een spatie staat.
En X staat voor de letter van jou drive. Dus als dat K is dan vul dat in

Bedankt voor de reacties! Morgen ga ik ermee aan de slag. Ik ga de test doen en kijken of een FAT32 partitie werkt. Maakt het nog uit of ik 'Primair' of 'Logisch' doe?

Met de FAT32 partitie kon ik de schijf :K\ wel openen, en de bestanden er op kopiëren, maar ik kon de map met alle foto's erin niet openen. De computer liep dan vast. Ik ga er na het weekend mee verder.

Ga eens dit uitvoeren en kijk of er fouten zijn hersteld.
Start uitvoeren cmd

CHKDSK X: /F /R

waarbij X staat voor de letter van jou drive

Dit heb ik gedaan. Als ik op enter druk, krijg ik het volgende: Kan volume niet ten behoeve van directe toegang openen. Iemand nog een idee?

Nog een keer geprobeerd, nu kreeg ik na 2x enter drukken:
Het type bestandssysteem is NTFS. De volumenaam klopt ook.
Dan volgde er een test: stap 1-4 voltooid, bij stap 5 (geheugen): Onbekende fout opgetreden....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan