ntfs permissie's doorbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hajo1000

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
Ik heb mijn C: opnieuw geformarteerd en windows Xp opnieuw erop gezet.

Maar op de D: partitie was nog een map waar ntfs permissie's op waren.
Ik kan nu niet meer in die map komen.
Ik heb ook al een user aangemaakt met de naam van iemand die bij de vorige windows installatie wel in die map mocht maar dat hielp niet.

Hoe kan ik in die map komen????

Het is namelijk een documents and settings map van een gebruiker waar nog belangrijke bestanden in staan.

log even in als administrator, dus start opnieuw op. Doe bij inlogscherm 2x ctrl-alt-delete om het klassieke inlogscherm te krijgen en vul daar als usernaam: Administrator in en je eigen wachtwoord. Probeer het dan eens opnieuw.

Als je administrator rechten hebt zou je met het commando cacls de rechten moeten kunnen veranderen
http://www.microsoft.com/technet/tr...chnet/prodtechnol/winxppro/proddocs/cacls.asp

Je kan ook de NTFSDos driver van sysinternals proberen http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml

Een user met dezelfde naam aanmaken gaat inderdaad niet werken omdat windows werkt met SID's, dit is een unieke ID die elke user toegewezen krijgt en waar hij mee geidentificeerd wordt. Als je een user dus verwijdert en opnieuw aanmaakt krijgt hij een nieuwe SID.

Perfect ik heb de site die bennie me gaf gebruikt en het werkt.

Toppie!!

een probleempje hij doet niet automatisch de sub dir's. dit gaat op deze manier dan wel heel lang duren.

En de manier die op de microsoft site staat van nteusink lukt ook niet echt (snap het niet echt).

Misschien kan nteusink voor mijn het volledige commando aan me geven.

Ik wil D:\Documenten en Settings\hajo\

met alle sub dir's full control voor administrator

Laatst bewerkt:
ik zit een beetje met dat cacls te *****n maar volgens mij kan je niet permissies van folders verranderen, maar alleen bestanden.

of heb ik het mis?

Ik denk dat t zo moet:
D:
cd document and settings
cacls hajo /T /E /G Administrator:F

nope ik krijg:

D:\documenten en settings>cacls hajo /t /e /g administrator:F
processed dir: D:\documenten en settings\hajo
Access is denied

ik heb nu ook het commando /c erin gebruikt en ik kom wel iets verder.

Ik moet denk ik eerst alle mappen op de manier die bennie me gaf en daarna om alle bestanden te doen op jouw manier nteusink.

Ik ga het nog ff proberen

nee het heeft geen zin ook met cacls worden de rechten van de bestanden in de mappen niet veranderd....

Ik snap niet waarom je access denied krijgt, je had de permissies toch al veranderd op die directory zelf?

tja... ik snap het ook niet helemaal....

Ik kan gewoon met administrator me oude profiel binnen lopen...

bestaat er ook niet is als chmod maar dan voor windows. Als je dan Chmod 777 zou doen, dat ie dan iedereen rechten geeft ofzo?:confused:

ik heb het gevonden.

Als je naar de security van een map gaat en dan naar advanced---->owner. en als je dan de owner veranderd in een andere gebruiker dan kan daaronder klikken voor sub dir's en opjects.

en dan duurt het 1 min ofzo en dan zijn alle permissie's veranderd

ik zie nergens die security staan onder eigenschappen :'( en kan dus niet verder :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan