NTFS simulatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan van Osch

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
25
Ik werk met Windows en Windows XP Pro. Daarvoor heb ik 2 aparte schijven. Nu heb ik problemen met XP Pro. De schijf is niet te benaderen. Ook drive A is uitgevallen voor XP Pro. Via Windows 98 kan ik de tweede schijf, NTFS geformatteerd niet benaderen.
Nu schijnt er een programma te zijn waardoor Windows 98 wel de NTFS schijf kan zien en wellicht kan scannen.
Wie weet er een oplossing?
 
De NTFS drivers die ntfs for windows nodig heeft vind je op de Xp schijf. Het zijn 7 bestanden als ik me niet vergis. Deze kan je dan naar de win98 schijf kopieren.
 
Hartelijk dank voor jullie suggesties. Ik ga het proberen. Mijn vraag is wel, als ik de Windows versie gebruik, wijzigt de FAT versie van Windows 98 dan in NTFS omgeving. Dat wil ik wel voorkomen.
 
Daar hoef je niet bang voor te zijn aangezien 98 niet met NTFS overweg kan en dus ook niet door dit programma je fat32 wordt overschreven door ntfs
 
Ik ben gestart met de oplossing van M@rio. Het programma gedownload. Dan moeten er de NTFS files worden gekopieerd. Het probleem is alleen dat ik de schijf waarop deze staan niet kan benaderen. Zie eerdere berichten. Ook de installatiedisk van Windows XP geeft geen oplossing. RaRa.
 
Een goede buur gaat deze bestanden op een schijfje branden. Het resultaat, na installatie, laat ik jullie weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan