NTFS.SYS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

raarnou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Hallo:

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een nieuwe HD (160 Gb) geïnstalleerd in een COMPAQ P3. De HD heeft twee partities en ik draai Windows XP Pro, SP2. Bij het opstarten verschijnt er een blauw scherm met de volgende foutmelding: STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x81b803a0, 0xc0000102, 0x00000000) en de pc blijft maar opnieuw opstarten. Niets werkt: safe mode, foutopsporing etc… Via de Microsoft site ben ik te weten gekomen dat het te maken heeft met de ntfs.sys van de HD. Maar de oplossingen die daar worden aangegeven kan ik niet toepassen omdat de PC niet eens in safe mode opstart…

Wie kan mij helpen?

Start op met de CD-rom.
In de BIOS eerst de opstartvolgorde zo wijzigen dat de CD-rom als eerste opstart.

Start de Recovery Console en type daar in:

chkdsk C: /f gevolgd door enter.

De schijf wordt dan gecontroleerd.

Start op met de XP cd, kies voor een windows installatie repareren (recovery tool) en draai vanuit daar chkdsk /f

Dank jullie wel: het probleem is echter dat hij niet vanaf CD wil opstarten.... Loopt vast bij het checken van de hardware configuratie.

Het probleem is inmiddels opgelost. Het bleek dat het moederbord (COMPAQ Pentium III) de HD van 160 GB niet aankon. Er is nu een nieuwe HD van 40 GB ingezet en de computer draait goed. De 160 GB HD wordt nu dmv een socket als externe USB HD gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan