Windows XP home op mijn vrouw's laptop
Geacht helper(s),
Ik schrijf onderstaande nu van mijn computer, die gelukkig nog goed werkt.
Vanochtend mijn vrouw's laptop door haar gebruikt en voor de lunch normaal uitgeschakeld, zegt ze. Later in de middag weer gestart, krijg een heel lang raar bericht, kan er geen screenshot van maken omdat de muis (dus de cursor) niet beschikbaar is. Ik zie wat diverse vensters voorbij gaan o.a. met het window XP pictogram en verdwijnen, uiteindelijk stop het opstarten bij het volgende venster met de tekst:
Checking file system on C:
The type of the file system is NTFS.
One of your disks needs to be checked for consistency.
You may cancel the disk check, but it is strongly recommended that you continue.
Windows will now check the disk.
Lang gewacht, er gebeurt verder niets. D.m.v. de computer opstartknop, deze 6 tellen in te drukken de computer uitgeschakeld en weer opgestart.
Dit nog 2x gedaan en het opstarten eindigt met de zelfde bovenstaande engelse tekst.
Nu staat de laptop al twee uur aan maar er gebeurt verder niets meer.
Vraag: Hoe kan ik mijn vrouw weer gelukkig
maken d.m.v. een normaal werkende laptop
voor haar?
Ik heb geen idee in welke richting ik de fout moet zoeken.
B.v.d. voor iedere hulp.
M.v.g.,
JHG
Geacht helper(s),
Ik schrijf onderstaande nu van mijn computer, die gelukkig nog goed werkt.
Vanochtend mijn vrouw's laptop door haar gebruikt en voor de lunch normaal uitgeschakeld, zegt ze. Later in de middag weer gestart, krijg een heel lang raar bericht, kan er geen screenshot van maken omdat de muis (dus de cursor) niet beschikbaar is. Ik zie wat diverse vensters voorbij gaan o.a. met het window XP pictogram en verdwijnen, uiteindelijk stop het opstarten bij het volgende venster met de tekst:
Checking file system on C:
The type of the file system is NTFS.
One of your disks needs to be checked for consistency.
You may cancel the disk check, but it is strongly recommended that you continue.
Windows will now check the disk.
Lang gewacht, er gebeurt verder niets. D.m.v. de computer opstartknop, deze 6 tellen in te drukken de computer uitgeschakeld en weer opgestart.
Dit nog 2x gedaan en het opstarten eindigt met de zelfde bovenstaande engelse tekst.
Nu staat de laptop al twee uur aan maar er gebeurt verder niets meer.
Vraag: Hoe kan ik mijn vrouw weer gelukkig

Ik heb geen idee in welke richting ik de fout moet zoeken.
B.v.d. voor iedere hulp.
M.v.g.,
JHG