Ntkern

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijhof

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Hallo,

Mijn zoontje van anderhalf heeft aan mijn inmiddels oude pc gezeten.Ik kreeg toen zoiets als: Windows is de vorige keer niet goed afgesloten Start opnieuw.Ik kon toen niets meer met mijn oude pc en een familielid zei :"O,die formatteer ik en zet windows 98 er voor je op. Dat is zo gebeurd".
Hij heeft C: geformatteerd en Windows 98 geinstalleerd m.b.v. cd rom.Op een gegeven moment moet je hem opnieuw opstarten. Je moet dan op OK drukken. Dan rommelt hij wat om configuratiebestanden bij te werken. Dan opeens gaat hij niet verder en krijg ik de melding:
Tijdens het initialiseren van apparaat NTKERN
Beschermingsfout van Windows U moet de pc opnieuw opstarten.Het systeem is gestopt.

De enigst manier om dit te doen is CTRL ALT DEL

Dan krijg ik:
1 Normaal
2 Vastgelegd in(BOOTLOG.TXT)
3 Veilige modus
4 Bevestiging van iedere stap

Waatchuwing: Windows is de vorige keer niet volledig opgestart. Kies veilige modus om te starten met zo weinig mogelijk stuurprogramma's
Resterende tijd:aantal sec. Daarna gaat hij vanzelf uit.

De eerste keer kreeg ik de melding over NTKERN en nu krijg ik steeds weer het laatste:veilige modus.
Klik ik dat aan dan gaat hij vanzelf uit.

Eerst had ik een andere melding: zie het verhaal op dit forum over himem.sys foutmelding.
Onlangs schoot het mij te binnen, dat het allemaal begonnen is met het bovenstaand verhaal.Ik heb toen een nieuwe diskettedrive gehaald en heb C geformatteerd en Windows ME geinstalleerd.Ik moest op het laatst opnieuw opstarten en kreeg toen de melding over NTKERN.

Kan iemand mij hier vertellen hoe ik dit op kan lossen(met behulp van Jullie)

Vriendelijke groet nijhof

Hallo ik zou het nog een keer opnieuw formateren en installeren,denk dat het niet goed gegaan is.

hier wat informatie hoe je dit moet gaan doen.
http://www.schoonepc.nl/windows9x.html

Ik was iets te snel,heb nog even gezocht en het heeft te maken met een rot geheugen :confused:
lees maar-->>hier

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je antwoord.Dit had ik inmiddels zelf ook gevonden.Maar ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Wat moet ik doen?Gelijk maar nieuwe geheugenkaarten kopen of is er nog wat aan te doen?

Vriendelijke groet nijhof

Ik weet niet hoeveel geheugen erin zit en of het er 2 zijn,In dat geval zou je er een uit kunnen halen en kijken wat je pc doet.
doet je pc het weer zo dan probeer je de andere.
heb je er maar 1 in dan moet je er een andere inzetten.

Hallo Maikel9

Jij hebt vandaag mijn dag goed afgesloten.Ik heb 2 geheugenkaarten in mijn oude pc. Eentje hebben wij eruit gehaald en toen kreeg ik eerst NTKERN. Daarna heb ik de andere geprobeerd.Daarmee kon ik opstarten in veilige modus. Als ik weer tijd heb ga ik weer verder met de pc,maar ondertussen ben ik je ontzettend dankbaar,dat wilde ik je even laten weten. Je hoort/leest zo snel mogelijk weer van me.

Vriendelijke groeten nijhof

Hallo Maikel,

Hij doet het weer. Weliswaar op de helft van het geheugen(32Mb) , maar hij doet het.Jippie. Volgende week zal ik even kijken of ik er nog geheugen bij kan krijgen en dan is alles weer oke.
Nogmaals mijn hartelijke dank voor je hulp en tot ziens.

Groeten nijhof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan