NTLDR bestand kan niet gevonden worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
hallo, op deze computer als ik hem wil opstarten kan hij het bestand NTLDR niet vinden, met opstart diskette wel, als ik bij c kijk zie ik ook geen windows staan, miss dat dit alles is verwijderd?, thuis op windows xp staat dit er namelijk wel, klopt dit?, alvast bedankt..

Je hebt dus een pc waarbij je bij het opostarten een melding krijgt dat ntloader niet gevonden kan worden ?
Doe maar een nieuwe windows installatie lijkt er namelijk op dat je windows of behoorlijk stuk is of dat er helemaal geen windows op staat.

JE zegt dat je vanuit dos ook geen windows ziet, wel andere bestanden ? Indien niet dan zou dat kunnen komen doordat je partitie NTFS is en dos FAT.

Normaal gesproken zou je in Dos met een diskette die NTldr nog in de root kunnen schuiven. Daar staan n.l. een paar files die als eerste gevonden worden.
Heb je echt geen Windows gezien?

Gforze zegt het al. Nieuwe installatie.
Een Windows cd kopen deze keer zou ik zeggen ;-)
Heb je nog een oude versie 98? Dan kun je een upgrade kopen. Scheelt een stuk.

welke diskette zou dat bestand dan nog in de root kunnen hebben..?
Ik bedoel: dan zou je die ntldr van iemand kunnen lenen en op een diskette kunnen zetten en vervolgens copy a:\*.* c:\

Het is zelfs mogelijk om XP te starten van diskette als je de juiste bestanden erop zet. Ik heb dat al eens bij mijn vriendin ontdekt bij toeval dat als je ntdetect.com en ntldr (en ik weet niet uit mijn hoofd of dat nog een 3e bestand was) erop zet, de computer van floppy begint te starten en vervolgens je XP vanaf harddisk start.

Ik weet niet of het voor win2k ook werkt maar het zou best kunnen.
Tijdens het opstarten wordt naar bepaalde bestanden gezocht en die hoeven niet altijd op de harddisk te staan. Windows zoekt ook op diskette.
Misschien de moeite van het proberen waard :)

Ik denk dat alles de moeite waard is als het alternatief opnieuw opzetten is.

Misschien bedoel je met die andere files msdos.sys en config.sys.
Er staat trouwens ook nog boot.ini.

Ik heb de diskette er even bijgepakt en er staat inderdaad alleen ntdetect.com en ntldr op.

De diskette is niet als systeemschijf geformatteerd dus geen io.sys of msdos.sys erop.

Gewoon alleen de eerste twee bestanden en dan start (in ieder geval bij onze XP) de pc via diskette op als hij geen ntdetect op harde schijf vindt. :)

Je moet gewoon zorgen dat je de microsoft CD weer terug krijgt. om deze weer te kunnen installeren.

Laatst bewerkt:
NETloader fouten hebben altijd betrekking op een foute code in het register. Als je het register opnieuw kopieert ben je van je probleemf af. :D

Symptomen
Als u veel bestanden hebt gekopieerd naar de hoofdmap van een opstartvolume dat gebruikmaakt van het NTFS-bestandssysteem, wordt de volgende keer dat u de computer start het volgende foutbericht weergegeven:

NTLDR ontbreekt
Druk op CTRL+ALT+DEL om de computer opnieuw op te starten.
Als u de bestanden verwijdert die u naar de hoofdmap hebt gekopieerd, krijgt de MFT-toewijzingsindex niet de oorspronkelijke grootte terug.
Oorzaak
Dit probleem kan optreden als de MFT-hoofdmap ernstig is gefragmenteerd. Als de MFT-hoofdmap veel bestanden bevat, raakt de MFT zo gefragmenteerd dat er een extra toewijzingsindex wordt gemaakt. Omdat bestanden in alfabetische volgorde worden toegewezen in de toewijzingsindexen, wordt het NTLDR-bestand mogelijk verplaatst naar de tweede toewijzingsindex. Als dit gebeurt, wordt het foutbericht weergegeven dat in de sectie 'Symptomen' van dit artikel wordt beschreven.

Normaal worden er geen bestanden naar de hoofdmap geschreven. Dit kan echter gebeuren als een programma geregeld tijdelijke bestanden in de hoofdmap maakt en uit de hoofdmap verwijdert of als er per ongeluk veel bestanden naar de hoofdmap worden gekopieerd.

Register ? ?

Precies ja het REGISTER! Waarom dacht je dat die mappen zo vol zaten. :cool:

Het is me ook een keer keer overkomen.
NIET omdat de root vol zat maar doodeenvoudig omdat verborgen bestanden zichtbaar staan en ik per ongeluk, nog onwetend, net iets te veel opruimde.

En als je geen Windows ziet staan zoals Bramberism dan is het lastig verwijderen :)
We hebben trouwens al een tijdje niets gehoord.
Volgens mij is het al lang opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan