ntldr en mbr

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
931
hallo medeforuml leden

het breft hier een maxtor 40gb hierop heeft nog geen os opgestaan.
nu wil ik hier dus win os xp pro installeren echter wanneer ik de pc opstart krijg ik de meded. ntldr is missing:
wat ik al gedaan heb:

1 cd met win xp geladen
2 recover
3 copy (cdrom) :\i386\ntldr c:
4 copy (cdrom) :\i386\ntdetect.com

e.e.a. is dus overgezet
6 fixntldr
7 fixmbr

Moet ik de hdd nu nog formateren!
 
Lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk dat je op een hdd, waar nog geen os op heeft gestaan, een boodschap als : ntldr is missing krijgt.

Ik denk dat er wel een (verminkt / niet werkend) os op staat / heeft gestaan.

Handigste is om even met een bootdisk van 98SE je systeem te booten en daarna de hdd te formateren. Als dat gebeurd is dan de CD van XP erin en de pc opnieuw opstarten.

Check wel even of in het bios de CD / DVD drive als first bootdevice staat vermeld.

Suc6!
 
Laatst bewerkt:
Waarom heb je op recover geklikt? Het is toch een nieuwe HD, waar je windows XP op wilt installeren?

Recover gebruik je alleen als er al Windows op had gestaan waarmee je problemen hebt, dan kan je met de recover optie soms nog het een en ander goed zetten.

Stop de Windows installatie CD er dus weer in, start daarvan op, en kies voor een nieuwe installatie.
Daarin kan je ook de harddisk gaan formateren, en gaan gebruiken voor de installatie.
 
oke guys bedankt voor jullie reactie
ben nu het os aan het installeren echter krijg nu het volgende probl:


os wordt geladen
- hardware configuratie wordt gecontroleerd
- windows begint bestanden te laden
- druk op enter als u xp wilt installeren (doe ik dus)
krijg licentie overeenkomst (f8)
- druk op enter als xp op de geselecteerde partitie wilt laden (1 partitie maar - ik geef dus een enter-)
- u wilt xp instal. op een parti. waarop al een bestuurings systeem is geinstall. druk op c als u op deze partitie wilt instlleren ( doe ik dus)
- setup zal win op de vlg partitie zetten c (enter)
-waarschuwing: map(\windows) bestaal al........etc.
druk op L als u de mappen wit gebruiken en de bestaande win. wilt verwijderen.

Nu komt mijn probl

Wanneer ik de L indruk begint het hele proces opnieuw


hoe op te lossen
 
Vreemd. Als het goed is moet je hem met een toets kunnen verwijderen, daar geeft hij ook een extra vraag over. Dan is de partitie weg. Vervolgens moet je hem opnieuw aanmaken met C (create) en maakt hij een lege partitie, daarna kan je aangeven dat je windows op die partitie wilt installeren, en komt ie met de vraag of je het wilt formateren in NTFS of FAT32.

na het formateren moet het installeren beginnen.
 
Maak het jezelf (en je beschikbare tijd) nu niet nodeloos lastig. Doe wat ik adviseerde en 55 minuten later heb je een goed werkend XP op je systeem.

98SE booten, formateren, cd erin en draaien.............

heus 't werkt ('t snelst)

en idd. er zijn vele andere opties / bypasses die naar hetzelfde doel leiden, maar die vergen of meer kennis / tijd / gedoe en andere eventuele tijdrovende handelingen.
 
Laatst bewerkt:
oke eindelijk gelukt

pasja ook op de manier waarop jij het e.e.a hebt beschreven bleef windows telkens opnieuw installeren.

Vraag me niet wat er is gebeurd
windows heeft zich toch op de schijf geinstalleerd.

oplossing=!! het gebeurde gewoon.

en nee er niks aan instelling e.d veranderd noch is de hdd eruit geweest, enige wat ik heb gedaan is fxboot en fixmbr that's it.
Daarna gewoon geprobeerd te installeren en na een x of 10 windows eindelijk geinstalleerd.

probleems is dus opgelost
 
Gelet op wat je hebt gedaan was er meer aan de hand dan alleen een systeem waarop Windoiws zich niet liet installeren. Zie ook mijn allereerste bericht. Op een lege schijf (zoals je zelf in je oorspronkeliike vraag stelt) zal Windows niet om een ntldr gaan gillen.
Mooi dat 't gelukt is.
 
Pasja,

Dat van die ntldr op een lege schijf, heeft Mitchell zelf veroorzaakt, tenminste dat maak ik op uit zijn allereerste posting.

Daarin geeft hij aan een recover te hebben gedaan (wat nogal onzinnig is op een lege schijf), en handmatig wat systeem bestanden op de schijf heeft gezet.
Ik snap niet waarom hij dat gedaan heeft, maar dat is wel de oorzaak dat zo'n melding bij het booten wordt weergegeven.
 
ok,
maar ik blijf het rederlijk bijzonder vinden (als je zijn laatste bericht leest) dat, ondanks een format na een boot met '98, het nog niet wilde. Ik zou bijna willen zeggen "onwaarschijnlijk" tenzij er niet geformateerd werd na een boot met 98SE, maar voortgeborduurd is op de bestaande situatie...........
 
Geplaatst door gast0225
ok,
maar ik blijf het rederlijk bijzonder vinden (als je zijn laatste bericht leest) dat, ondanks een format na een boot met '98, het nog niet wilde. Ik zou bijna willen zeggen "onwaarschijnlijk" tenzij er niet geformateerd werd na een boot met 98SE, maar voortgeborduurd is op de bestaande situatie...........

Die situatie is inderdaad wat vreemd, zowel via jouw manier als mijn manier zou het gewoon moeten werken. Wellicht heeft het wat problemen met die partities door de eerdere handelingen die hij gedaan heeft.

Alleen om dan zo iemand fdisk etc uit te gaan leggen ;p Nja, het is hem gelukt, daar houden we het dan maar bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan