ntldr-fout na het klonen van de schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfred 2

Meubilair
Lid geworden
6 apr 2007
Beste Helpers,
Mijn schijf heeft drie besturingssystemen: XP Pro, Vista en Vista.
Deze wilde ik klonen om een direct inzetbare backup te hebben.
Daarna vroeg Vista om de Installatieschijf om te herstellen wegens nieuwe hardware (de nieuwe schijf). Dit ging snel en zonder problemen. Alleen de namen in het bootmenu waren anders maar die heb ik terug veranderd met het bekende programma EasyBCD dat ik voor het bootmenu gebruik. De beide Vista installaties mankeert helemaal niets aan. Alleen de XP Pro kan ik nog niet opstarten en vraagt dan om precies de zelfde reden om de installatie CDRom.

Ik krijg de foutmelding dat Windows niet kan opstarten, waarschijnlijk vanwege nieuwe hardware (precies het zelfde merk en type harde schijf trouwens) en: File \ntldr Status: Oxc0000225 Info: the selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt.

Met de herstelopties in EasyBCD kan je alleen Vista repareren.
Doe ik de Installatie CDRom van XP er in, zoals wordt verzocht, dan kan ik voor wat betreft reparatie alleen de opdrachten gebruiken van de herstelconsole. Bij herinstallatie geeft setup een lege partitie op die niet bestaat want die groter is als de partitie van XP. Dat is dus geen optie. Zijn er opdrachten in de herstelconsole die ik, veilig, kan gebruiken en hoe? De drie opstartpartities moeten blijven functioneren. Of weet iemand een manier om XP vanuit Vista werkende te krijgen? Ik heb de bestanden ntldr en NTDETECT.COM al gekopieerd van de CDRom maar dit veranderde niets.

In het verlengde hiervan. Hoe moet ik deze harde schijf anders klonen om XP, Vista en Vista werkend te houden? Voor XP was klonen in het verleden nooit een probleem. Ook niet naar hele andere schijven maar toen maakte ik geen gebruik van een bootmenu met Vista.

Ik heb het op kunnen lossen door alleen de XP partitie opnieuw te klonen die hierna werkte, vervolgens kreeg ik de zelfde fout echter bij Vista maar kon ik XP kiezen in het bootmenu en normaal gebruiken. Vervolgens weer zoals gevraagd de Vista CDRom geplaatst maar na de taalkeuzeopties en de keuze Repareren, de vraag of de opstartopties moeten worden gerepareerd toch gewoon overgeslagen. Hierna komt er een lijst van reparatieopties waarin ik heb gekozen voor het repareren van één partitie. Vervolgens werd alleen het opstarten gerepareerd en heb ik de functionaliteit van het hele bootmenu terug voor XP en Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan