NTLDR foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

brainwave78

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2004
Berichten
16
ben bezig mijn oude computer te formateren en opnieuw xp home erop te zetten. Compaq P4 400 mhz, 13gb, 250mb. ik heb nu alles geformateerd (geformateerd naar fat32) en na de installatie van windows wordt de computer opnieuw opgestart, hierna moet ik dus weer terugkomen in de set up (o.i.d), maar in plaats daarvan komt ie met een foutmelding:

couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
NTLDR: kan station multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) niet openen

het enige wat ik kan doen is op een toets drukken waarna hij weer opnieuw opstart en hetzelfde probleem weergeeft.

De schijf is heb ik ooit eens in partities verdeeld met partition magic 8. maar voordat ik ging formateren heb ik deze eerst weer teruggezet.

iemand een idee??
 
Laatst bewerkt:
Even opstarten met win98 diskette en eerst even fdisk/mbr en dan de partities verwijderen.
Daarna nieuwe aanmaken en formateren.
 
Krijg nu een melding NTLDR ontbreekt, heb gezocht met de zoekfunctie, maar ik kom er niet uit :confused: . heb ntldr en ntdetect.com op diskette gezet en nu start ie windows wel op via de diskette. deze 2 bestanden ook al in de c root gezet en nog een paar andere, maar dat helpt ook niet. ook fixboot biedt geen uitkomst. Boot order: 1 cd-rom drive 2 floppy drive 3 hard drive. als ik kijk bij system information staat er:
Primary drive 0 *cd-rom
Primary drive 1 *cd-rom
Secondary Drive 0 12416 MB (m'n harde schijf dus)

Staan deze wel goed zo?
 
Laatst bewerkt:
Het is zo goed als opgelost, heb opnieuw fdisk uitgevoerd mbv windows98 disk en nieuwe partities aangemaakt en vervolgens geformateerd. Het enige probleem is het te lang opstarten van de machine, na het scherm van Compaq komt er een zwart scherm en pas na 30 seconden krijg ik het teken van xp te zien en gaat ie pas opstarten, iemand daar een oplossing voor?? In ieder geval al bedankt voor jullie reakties :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan