"NTLDR is missing" hersteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhondtie

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Berichten
9
Hallo, ik heb het probleem dat mijn computer niet wil opstarten.

Eerst kreeg ik de boodschap "NTLDR is missing".
Maar dat probleem heb ik kunnen oplossen door ntldr en ntdetect.com te kopieren van de windows-cd naar de c-schijf.

Dan sloot ik af en herstarte mijn pc.
Ik kreeg die boodschap niet meer, maar kwam op het scherm waar ik kon kiezen hoe ik windows wil opstarten.

Eerst koos ik voor Windows normaal starten. Dit lukt niet: De pc blokkeerde gewoon en bleef op dit scherm staan.

Dan koos ik voor laatst gekende juiste configuratie. Nu springt het scherm helemaal zwart en dan blokkeert ook deze keer de pc.

Derde keer probeerde ik de veilige modus. Toen werd het scherm helemaal volgeschreven met tekst over bestanden die geladen werden, maar uiteindelijk stopte ook die tekst en blokkeerde de pc weeral.

Ik heb dus geen mijn computer niet meer kunnen opstarten. En daar staan wel heel belangrijke gegevens op die ik terug wil. Anders had ik Windows wel geherinstalleerd.

Iemand die raad weet.

Je zou er mij enorm mee helpen

Alvast enorm bedankt op voorhand.

Maarten
 
ALs je meer dan 1 schijf en / of meer dan 1 partitie op 1 of meerdere schijven had........
dan Windows op een andere partitie installeren en eerst de gegevens veilig stellen naar weer een andere partitie. Vervolgens Windows opnieuw installeren op C en de gegevens terugzetten van de backup. Tot slot die laatste partitie ook weer formatteren.
 
Dank voor je snelle antwoord

Is het mogelijk om Windows te installeren op een externe harde schijf. Want ik heb geen andere partities of schijven in mijn pc zitten.

Maarten
 
Dat zal niet gaan werken ben ik bang, je huidige Windows schijf als slave in een ander systeem hangen is denk ik de enige andere optie.
 
Waarom probeer je windows niet te fixen met de installatiecd van windows? Welke versie van windows heb je?
 
Probeer "FIXBOOT" eens,vanuit de herstelconsole.

Uitleg herstelconsole.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl
dan Windows op een andere partitie installeren en eerst de gegevens veilig stellen naar weer een andere partitie.
Is een manier,maar dan moet je wel een vrije partitie hebben.

TS heeft een XP cd,en dan is het wellicht eenvoudiger om een z.g.n. BartPE live cd te maken.
Als je deze cd opstart,kun je middels een verkenner de schijf benaderen om de data veilig te stellen.

Hier een handleiding daartoe.

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1746591&postcount=15


Greetz
 
Laatst bewerkt:
Eerst kreeg ik de boodschap "NTLDR is missing".
Maar dat probleem heb ik kunnen oplossen door ntldr en ntdetect.com te kopieren van de windows-cd naar de c-schijf.
Maarten

En het staat ook gewoon in de topic start!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan