NTLDR is missing - ik mag mijn data niet verliezen, help!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Achoo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Achoo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hoi,

Ik heb een laptop die onderstaande melding geeft, ik zou hem graag weer aan de gang willen krijgen.

Ik heb al wel hier en daar wat gelezen over dit probleem maar nog geen oplossing gevonden, het is voor mij heel belangrijk dat ik de informatie op de harde schijf niet verlies. :(

Ik heb een recovery cd van Toshiba maar die kan ik denk ik niet gebruiken als ik de data/gegevens wil behouden.

Hoe krijg ik mijn laptop weer aan de praat met behoud van data?

NTLDR is missing
Press Ctrl +Alt to restart

Ik heb gisteren gegevens gewist van mijn harde schijf (dacht dat het geconverteerde film bestanden waren) :o

Mijn laptop is een Toshiba Satellite A110-167 met XP

Alvast bedankt voor jullie reacties!

je kan ook vanaf een andere pc NTLDR bestand copieren naar de root van je c drive
kan je wel in de recovery console komen ?

Probeer dit eens:

We gaan een nieuwe aanmaken, via de repair console van windows Setup.
Dus opstarten via de windows CD, op R drukken ...:

Typ dan:
cd \
(en druk ENTER, dan...)
copy con NTLDR

(druk enter). Druk dan CTRL + Z dan krijg je dit ^Z op je scherm. Druk Enter de file zal gesaved worden.
Enkel nog herstarten en dan zou alles in orde moeten zijn.

Hoi, bedankt voor jullie snelle reacties.

@ Pasja Opstarten in de veilige modus gaat niet lukken. Ik krijg eerst die NTLDR melding en verder dan een Bios setup kom ik niet.

@ Virtuosa. Je kan ook vanaf een andere pc NTLDR bestand copieren naar de root van je c drive
Ik zou dit best willen copieren, waar haal ik dit bestand dan vandaan? moet ik dit bestand dan op een schijfje branden en vervolgens erin steken? kan het ook mbv een USBstick?
Ik weet ook niet wat precies waar ik een recovery console kan vinden. Ik zie na Ctrl Alt Del wel een ander scherm, namelijk: PhoenixBios Setup Utility
Moet ik vanuit dit Bios menu iets doen?

@ de jean....We gaan een nieuwe aanmaken, via de repair console van windows Setup.
Dus opstarten via de windows CD, op R drukken .
Ik heb alleen een recovery cd van Toshiba (gewoon legaal) maar geen originele windows cd, zou ik mss ergens een orginele windows cd moeten lenen en die erin steken en dan het programma op deze manier doorlopen? (btw, ik kan mss wel een Vista cd ergens lenen, zou dat ook kunnen werken? of is een XP windows toch beter?)

Thanks allemaal :)

Hoi, bedankt voor jullie snelle reacties.

@ Pasja Opstarten in de veilige modus gaat niet lukken. Ik krijg eerst die NTLDR melding en verder dan een Bios setup kom ik niet.

@ Virtuosa. Je kan ook vanaf een andere pc NTLDR bestand copieren naar de root van je c drive
Ik zou dit best willen copieren, waar haal ik dit bestand dan vandaan? moet ik dit bestand dan op een schijfje branden en vervolgens erin steken? kan het ook mbv een USBstick?
Ik weet ook niet wat precies waar ik een recovery console kan vinden. Ik zie na Ctrl Alt Del wel een ander scherm, namelijk: PhoenixBios Setup Utility
Moet ik vanuit dit Bios menu iets doen?

@ de jean....We gaan een nieuwe aanmaken, via de repair console van windows Setup.
Dus opstarten via de windows CD, op R drukken .
Ik heb alleen een recovery cd van Toshiba (gewoon legaal) maar geen originele windows cd, zou ik mss ergens een orginele windows cd moeten lenen en die erin steken en dan het programma op deze manier doorlopen? (btw, ik kan mss wel een Vista cd ergens lenen, zou dat ook kunnen werken? of is een XP windows toch beter?)

Thanks allemaal :)

voor herstel kan je van iemand een cd lenen, werkt probleemloos.

Ok, thx ik ga op zoek naar een Windows cd, en zal dan die 'repair' procedure volgen. Naar ik begrijp verlies ik op deze manier geen data, gelukkig :thumb:

Ik laat snel horen of het gelukt is...:cool:

Ok, thx ik ga op zoek naar een Windows cd, en zal dan die 'repair' procedure volgen. Naar ik begrijp verlies ik op deze manier geen data, gelukkig :thumb:

Ik laat snel horen of het gelukt is...:cool:

normaal gezien verlies je niets ... good luck.

even ter aanvulling recovery console is het zelfde als repair console

De repair procedure, met windows cd, lukte niet echt.

Ik heb de harde schijf eruit gehaald en de data gekopierd en vervolgens de laptop opnieuw geinstalleerd.

Ongelooflijk hoeveel updates, servicepacks en codecs en andere programma's ik opnieuw moet installeren. :shocked:

Alle data heb ik dus weer, en mijn laptop loopt lekker snel weer.

Minpuntje is dat ik mijn windowsmap blind heb weggegooid(dus ook mijn outlook map, lekker dom weer :o) Vanavond laat ik een recovery programmaatje lopen om te kijken of er nog iets te vinden is. Weet iemand of er nog dit geval nog iets terug te vinden is? Heeft iemand mss een tip voor een goed programaatje?

Iig allemaal nog bedankt voor alle tips!!! :thumb:

Als je alles opnieuw geinstalleerd heb is de kans dat je kunt recoveren erg klein.

ja..de outlookmap (emails), die zijn weg helaas. Ik heb office er ook opnieuw opgezet, maar mijn gewone mappen allemaal behouden. Ik heb met ontrack recovery gekekeken maar dit programma kijkt alleen in mappen(tenminste de trial versie, ik kon niet direct op de schijven zoeken), dus ik ben bang dat ik het maar moet laten gaan en de emails als verloren moet beschouwen. ;) Iig nog bedankt voor jullie hulp. :thumb:

ja..de outlookmap (emails), die zijn weg helaas. Ik heb office er ook opnieuw opgezet, maar mijn gewone mappen allemaal behouden. Ik heb met ontrack recovery gekekeken maar dit programma kijkt alleen in mappen(tenminste de trial versie, ik kon niet direct op de schijven zoeken), dus ik ben bang dat ik het maar moet laten gaan en de emails als verloren moet beschouwen. ;) Iig nog bedankt voor jullie hulp. :thumb:

mail mij !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan