NTLDR is missing............Press CTRL ALT DEL to restart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ylias

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Berichten
84
Ik heb een asus a2500H laptop en nadat ik problemen kreeg met het opstarten van windows, heb ik een nieuwe installatie van windows xp uitgevoerd. Maar nu krijg ik de melding NTLDR is missing...press CTRL ALT DEL to restart.

IK heb geen Windows CD met Repairfunctie. Is er een andere manier om dit probleem op te lossen?

Een andere vraag: Kan ik de hdd los koppelen en extern aansluiten op mn pc zodat ik deze makkelijker kan fixen?

alvast bedankt.
 
Deze error kan ook komen door een defecte HDD/ SSD of een kabel storing dus sluit dat uit door middel van HDD quicktest (BIOS) en het controleren van de HDD aansluiting/ reseaten (opnieuw aansluiten). Maar als ik jouw verhaal zo lees heb je mogelijk Windows geïnstalleerd MET externe drive aangekoppeld? Win7 is zo dom (iig in mijn geval) om de bootsector op de externe schijf te zetten waardoor Windows niet meer start zonder deze schijf eraan. Als je in Win7 naar start > accessoires > herstel CD gaat kan je hem zo branden.
dus laat repair CD > Ga naar opdracht prompt (command promt) en kies typ : chkdsk /r als je geluk hebt regelt hij de rest het kan alleen even duren. Staat er iets als "unrecoverable error" betekend dat je HDD oppervlakte beschadigd is en zou de schijf aan vervanging toe zijn. Echter was de simpelste oplossing voor mij om toch een herinstallatie doen helaas!

anders kan je ook dit als 'Run' command ingeven dan kom je er ook (Create a System Repair Disc)
%systemroot%\system32\recdisc.exe
 
Hij heeft geen cd met repairfunctie!!

De manier om dit op te lossen staat volledig omschreven in deze gegeven link.

Hoef je niet kwaad te worden?confused:
En elke xp versie heeft een reparatie optie!
Anders is het niet de orginele versie!
 
Vergeef me aub dat ik geen ORGINELE installatie cd heb van XP.

Heb nu een ander probleem. Ik heb een andere HDD aangesloten en wilde hierop Xp installeren, maar nadat de installatiebestanden geladen zijn springt de laptop ineens uit. Wat nu?
 
is die nieuwe hdd intern of extern? heb je ook een apparaat zelf test uitevoerd, kijk in de BIOS hoe je die kan draaien en of die fouten opleverd? Heb je de laptop wel aan netstroom hangen? Wat gebeurt er als je hem opnieuw aanzet?
 
In Bios kan ik geen zelftest vinden...een andere hdd waar xp op staat start door tot de bureablad en binnen een minuut slaat ie weer af
 
Ik heb een Xp cd met Repairfunctie..maar na het kopieren van de installatiebestanden start de laptop opnieuw op en begint weer opnieuw de installatiebestanden te kopieren..hoe nu verder?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan