'NTLDR is missing'

• Onderwerp starter Onderwerp starter gjwn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gjwn

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2005
Bij het opstarten van mijn pc krijg ik al in een heel vroeg stadium de melding: 'NTLDR is missing, press ctr + alt + del. to restart.
Dit is gekomen nadat ik mijn pc heb geformateerd en windows opnieuw heb geinstalleerd.
Ik heb zelf al een beetje gezocht op het internet, en heb toen een bestandje gedownload, waarmee ik de pc wel op kan starten dmv een diskette. Maar hiermee is het probleem nog niet verholpen. Ik houd nog steeds dezelfde melding en kan niet opstarten zonder deze diskette.

Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen is?

Dank

ntldr missing

Ik heb het probleem ook gehad, ik makkelijk op te lossen.
Knal je windows cd erin totdat je in het keuze menu komt. Kies hier de R van repair. Volg de stappen totdat je uiteindelijk in dos-prompt komt en daar kan je het probleem oplossen

Administrator wachtwoord is gewoon enter
?= je cdrom drive
- Copy ?:\386\ntldr c:\
- Copy ?:\386\ntdetect.com c:\
- fixmbr
- fixboot
- exit

Nu hoort hij het weer te doen

succes Rutger

Ik heb het probleem ook gehad, ik makkelijk op te lossen.
Knal je windows cd erin totdat je in het keuze menu komt. Kies hier de R van repair. Volg de stappen totdat je uiteindelijk in dos-prompt komt en daar kan je het probleem oplossen

Administrator wachtwoord is gewoon enter
?= je cdrom drive
- Copy ?:\386\ntldr c:\
- Copy ?:\386\ntdetect.com c:\
- fixmbr
- fixboot
- exit

Nu hoort hij het weer te doen

succes Rutger

Leuk, maar dit topic is bijna 1 1/2 jaar oud.....

ntldr missing

Ja idd , maar daarom niet minder actueel :D
Ik heb hetzelfde probleem met als bijkomstigheid dat ik niet eens vanaf de windowscd krijg opgestart...als ik daarna ctrl alt delete intoets doet ie helemaal niets meer.
Daaropvolgend moet ik weer de cmos clearen waardoor ik weer maar half kan opstarten..
Tips iemand? :o

Hallo.

Dit topic is inmiddels zeer belegen, daarom een slotje.
Maak je zelf even een vraag aan in de windows sectie? Het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in andermans topic te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan