ntldr is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

wittie25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2010
Hallo allemaal,

Door de aankoop van een nieuwe laptop was ik bezig de oude een beetje op te kuisen.
Alles goed en wel gelukt maar als laatste met de recovery DVD windows xp opnieuw willen installeren.

Hierbij gaat hij dus de C formateren om nadien proper win xp er terug op te zetten.

na een foutmelding bij deze procedure krijg ik echter altijd de volgende melding:

NTLDR is missing
press any key to restart

Is er iemand die hier iets meer over weet?

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!
Gebruik svp de 'zoeken' functie van de Helpmij eens -> NTLDR, er zijn al zóveel berichten over gepost.

ik heb al vele fora afgeschuimd en vele mogelijke oplossingen bekeken maar na de laptop op te zetten geeft hij dadelijk deze boodschap...

Geen windows meer beschikbaar...
BIOS geraak ik nog wel in maar daar ken ik niet veel van...

Ik vind altijd iets van repair en 'doe dit, doe dat'... maar het lijkt mij telkens dat je hioervoor al in je windows moet zitten?

Greetz

Mijn zoekactie op de Helpmij duurde niet zo gek lang:
Functie zoeken en in het zoekvak typen : NTLDR
Ik hoor wel of het geholpen heeft.

Laatst bewerkt:
Gelijkaardige versies van de zoekacti zoals de uwe krijg ik ook altijd...
Echter heb ik geen win xp CD, enkel een zelf geschreven recovery DVD die ik heb aangemaakt bij het aankopen van deze laptop.

De recovery hed ik reeds al gedaan en hierbij krijg ik een foutmelding waarna de format C:/ afgebroken word en terug naar het beginscherm word opgestart.
(met recovery DVD erin)
Dit blijft zich telkens herhalen.

Als de DVD er niet in zit krijg ik dus de "ntldr is missing boodschap"

Mijn vraag nu en waar ik niets over vind dus:

Hoe krijg ik terug win xp op mijn laptop waar ik niets meer mee kan doen dan een recovery dvd insteken die telkens vastloopt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan