NTLDR is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Hallo, na het lezen van mijn post werd zo maar mijn scherm zwart en kwam er een boodschap NTLDR is missing Press ctrl+alt+del to restart. Maar wat ik ook doe er gebeurt niks. Weet iemand raad?

Hallo, dat is allemaal in het engels. Hebben jullie geen kant en klare oplossing of iets in het hollands. Ben 70 jaar en mijn engels is niet zo goed,
Mod Edit
Vorig bericht verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb beetje begrepen. Ik ben nu met cd rom bij C:\windows promt. Nu zou ik moeten typen copy e:\i386\ntldr c:\ . Als ik dat doe krijg ik de boodschap toegang geweigerd. Nu weet ik het niet meer.

Tineke, had u na het lezen van de post de PC uit gezet en daarna weer aangezet en kwam toen die boodschap, of gebeurde dit tijdens het lezen van uw mail?

Hallo,

Je kan het ook met hirens boot CD. Die schrijf hem dan terug.

Haaaaaa allemaal, probleem opgelost. Had toch via dat artikel mijn beste engels aangesproken en kon de 2 files kopieren. Toen kreeg ik nog een foutmelding over de hal.dll file dat die corrupt was. Heb ik ook gekopieerd en nu werkt het weer. Bij artikel over die laatste melding stond iets hoe je dat moest doen. Ik zag toen 2 versies van windows kan dat?

Er is nog iets niet goed. Als ik nu opstart krijg ik steeds dat scherm te zien van welke windows er gebruikt moet worden . Dat was voorheen niet. Dat kon je bij bootini op 3 sec zetten en dan zag je dat hele scherm niet. Heb ik nu ook gedaan, maar toch komt scherm nog te voorschijn.
Ook met inloggen moet ik nu steeds op mijn naam en oke klikken. Dat hoefde voorheen ook niet. Weet iemand hier nog raad op?

Hallo, Heb net met uitvoeren en chkdsk /r gedaan en er zat geen fout in volume.

Dan laat ik het maar zo.

Het maken van herstelconsole is dat dat je een volgende keer geen cd-rom meer nodig hebt maar dat je dat F10 kunt aanklikken? Dat is natuurlijk wel mooi, maar ik durf het nu niet meer; ben zo bang dat er direkt weer iets verkeerd gaat.

En dat automatisch opstarten zonder je naam aan te klikken dat neem ik maar op de koop toe.

De time-out kun je ook op 0 zetten. Dat inloggen kun je veranderen onder uitvoeren>control userpasswords2

Mik ik kan je wel kussen, maar je bent te ver weg. Er stond een vinkje voor gebruikers moeten zich aanmelden met naam en wachtwoord. Heb ik weg gehaald en nu zie ik alleen nog 2 venstertjes voorbij flitsen met windows wordt gestart en instellingen ingesteld of zoiets. Maar dat is niet zo erg ga toch eerst koffie maken als ik opgestart heb. Ik kon bij bootini niet op nul zetten moest op 3.
Hardstikke bedankt.

Je kunt de boot.ini handmatig aanpassen als je dat aandurft, laat het maar weten en anders...
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
(de kussen houd ik wel tegoed :D)

Laatst bewerkt:
Had de bootini handmatig aangepast maar kon niet op 0 zetten. Maar ik wil graag iets leren als dat wel kan. Ben tenslotte pas 70 lol

Heb je er nog over nagedacht hoe ik de time-out bij boot.ini op 0 kan zetten?

Ik heb nog een vraagje, maar weet niet of ik dat hier moet plaatsen. Hoe krijg ik een cedille onder de c?

Ten eerste vind ik het ontzettend knap dat U op Uw hoge leeftijd deze complexe materie kan begrijpen & zelfstandig kan oplossen! Bewijst maar weer eens dat het onderwijs 60 jaar geleden echt wel iets beter wass dan nu. ;)

Het gemakkelijkste om de zgn. time-out op 0 te zetten is die gewoon helemaal uitschakelen.

Indien niet het geval: Even afmelden & dan aanmelden als Beheerder (Administrator):

Start, Deze Computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, Opstart- en herstelinstellingen, Instellingen.
Onder Standaardbesturingssysteem staan 2 hokjes die gevinkt kunnen worden. Vink eerst de onderste met Herstelopties AAN & zet het aantal seconden op minstens 7 (30 standaard).
Vink dan Lijst met besturingssystemen UIT. OK. Toepassen, OK.

Klaar. Zoniet horen we het wel weer.

Officieel moet voor � een heel nieuw onderwerp aangemaakt worden, maar in Uw geval mag daar wel een uitzondering op gemaakt worden.

Het ligt ook een beetje aan de instelling van de computer, maar zo vindt U altijd de juiste:

Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Speciale tekens. Klik daar de gewenste letter in aan, klik Selecteer, klik Kopieren & dan kan of kunnen die letters in het document geplakt worden.
Ook staat er rechtsonder de toetsenbordcode van de aangeklikte letter, meestal Alt+cijfercode. Die kan gebruikt worden door eerst NumLock op het toetsenbord aan te zetten (lampje brand), dan linker-Alt toets ingedrukt houden, & op het nummerieke toetsenbordblok (rechts) de cijfercode in te toetsen.

Voil�, �. Ja, & dat doet het hier op de site weer net niet! Probeer het in Kladblok, doet 't.

Laatst bewerkt:
Hoi,
ben even 2 dagen niet online geweest vandaar de late reactie.
Je kunt het boot.ini op verschillende manieren aanpassen. Ik geef je eerst even 3 links want dat bespaart me een hoop typwerk (wat toch al niet m'n favoriete hobby is) :D
http://www.schoonepc.nl/optim/msconfig.html
http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html
http://support.microsoft.com/kb/289022/nl
De boot.ini kun je ook handmatig aanpassen als je het originele bestand (mapopties>weergave>beveiligde besturingssysteembestanden weergeven aanzetten) bewerkt. Maar dan zou ik wel eerst een kopie ervan maken en even ergens opslaan.
Als je het vinkje weghaalt bij" ... seconden besturingssystemen weergeven"dan ben je ook van die 3 seconden time-out af.
Maar plaats eerst eens een screenshot van je boot.ini en van schijfbeheer.

Laatst bewerkt:
Even een reactie op The Knight.
Op 0 zetten is gelukt.
Was aan het klojojen met cedille met numlock maar dat lukte niet enne............ toen probeerde ik iets. Vond ergens (was nog moeilijk) een teken ç en daar stond ook een sneltoets bij: als je alt+ctrl + komma typt krijg je ook bij jullie een ç zoals je ziet. En het werkt ook in je email. Dus heb ik jullie iets bijgebracht hahahaha.

Mik je ziet dat op 0 zetten al is gelukt. Moet je maar op je post zijn. Lol.

Allemaal hardstikke bedankt en als er weer iets is mag ik wel weer bij jullie aankloppen hoop ik.

Lieve groetjes,

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan