NTLDR is missing...

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob4512

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Hallo,

Ik was in Windows XP bezig om OwnCloud op bitnami te installeren, alleen gaf hij aan dat het niet ging en dat ik linux kon gebruiken etc...
Maar nu had ik nog een 40GB HDD liggen die ik als Slave heb aangesloten, XP heb opgestart, en daar de 40 GB HDD geformateerd heb.
Als ik hem nu wil opstarten vanaf de Linux Lubuntu CD met de 40 GB als Master krijg ik de melding 'NTLDR is missing, Press Ctrl+Alt+Del to restart'.
Waarschijnlijk komt dit omdat ik de HDD al in WinXP heb geformateerd (en trouwens ook een volume heb gegeven: F -- New Volume)

Wat kan ik nu hieraan doen?

M.v.Gr.,
Bob

Of je start van de Linux cd en dan krijg je die melding niet of grub is geïnstalleerd op de bootschijf maar vind geen bootschijf dan zou je die melding van de XP bootloader kunnen krijgen.

Al met al snap ik niet echt wat je hebt gedaan........

Voer een fixboot en een fixmbr uit v.a. de herstelconsole als je met de XP cd opstart.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/314058

Als je een dualboot wil maken dan kan dat met die Linux cd maar je dien t op die slave helemaal niets in te delen, daar moet een EXT3/4 partitie opstaan en een swap en die kun je aanmaken vanaf de Lubuntu cd/dvd.

Probleem is dat hij ook niet opstart vanaf CD terwijl ze wel bootable zijn

Geldt voor Linux als Windows

Andere CD/DVD speler in bezit?

Staat in de bios wel als eerste om van op te starten?

De BBS, de Bios Boot Selector toets is bekent? kan F8, F10, F11 zijn, kun je daar een keuze maken waarvan er opgestart moet worden.

Ja, maar die pakt hij niet.

De cd rom speler staat als 1ste, daarna floppy, daarna netwerk en daarna pas de HDD.
Bij mij is bios de toets delete.

Bios Boot Selector key is wat anders dan de bios key, je kunt in het bios opstartmenu kiezen waarvan er moet worden opgestart en komt pas later in beeld als je de key gebruikt.

Maar goed, probeer een andere cd/dvd speler.

Het is uiteindelijk gelukt.
Heb een aantal keren opnieuw opgestart en uiteindelijk pakte hij hem.

Bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan