ntldr missing naar format in andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Kennis had een PC met hardware problemen. Hij ging steeds vanzelf uit.
Hij probeert XP Prof setup te doen, wordt ongeduldig, schakelt PC uit
Daarna hardware conflict na hardware conflict, totdat ie helemaal niets meer deed.
Diegene heeft de gemakkelijkste weg gekozen en nieuwe systeemkast gehaald.
Ik probeer nu die oude voor de kids aan de praat te krijgen en heb tot nu toe volgende gedaan:

Stap 1: Harddisk in andere PC geplaatst
Stap 2: disk was benaderbaar, dus alle bestanden en settings veilig gesteld (kennis ook weer blij, want die draait op nieuwe pc en mist nix)
Stap 3: Harddisk via die ander PC geformateert, NTFS
Stap 4: teruggeplaats in "Probleem" PC
Stap 5: XP Prof CD erin,

helaas........ ntldr missing

Internet afgestruind, opstartdiskette gemaakt, maar helaas, als ik me goed herinner had kennis in oude situatie opstarten via A niet in de Bios....
Dus opstart CD gemaakt.

Het lijkt iets te doen, maar eindigt dan met A:/ met een knipperende cursor, maar toetsenbord reageert niet. Kan dus niets ingeven.

PC was oorspronkelijk met ME geleverd en upgrade naar XP.

Hoe kan ik dit oplossen?

Staat de cd-rom in het Bios wel als eerste opstart? De Windows Xp cd-rom is namelijk bootable(opstartbaar)

tja, dat weet ik niet.
Ik kan nix met de pc, want toestenbord wil niet.
1 lampje brand wel, maar als ik iets indruk gaan 2 lampjes even aan en dan weer uit.

Ik kan ook niet bij de bios dus, maar volgens mij stond daar wel een Cd schijf ingesteld. Zo vanuit mijn geheugen dacht ik dat als eerste de D (CD1) en toen E (CD2) en daarna LAN??

Ik weet niet of het iets uitmaakt dat ik alleen toestenborden met USB stekker heb, en deze via verloopje in PS 2 zit? Heb diverse aansluitvarianten geprobeerd, ook op USB, maar nix werkt.

Kan ik HD terugzetten in andere PC en alsvast voorbereidingen eropzetten waardoor het misschien wel kan?

Probeer eventueel van iemand een PS/2 toetsenbord te lenen, als het een redelijk recente bios is, dan kun je de USB funktie aanzetten in het Bios, waardoor je wel met een USB toetsenbord het Bios in kan.

Meestal hoort de hardeschijf ook tussen de opstart volgorde te staan. bijvoorbeeld:
cd-rom,hdd, floppy als opstart volgorde.

PS je kunt niet windows xp via een ander pc installeren, door daar eerst de schijf in te zetten. Je krijgt dan alleen maar problemen, als je de schijf terug zet.

dank voor de snelle reactie.

Maar ik weet niet zo goed wat voor volgorde ik moet doen.

Na een opstartCD te hebben gebruikt ivm melding ntldr missing, loopt in dos scherm een aantal zaken voorbij (gaat mij te snel om allemaal te onthouden) met o.a. informatie over schijven en als laatste met:

Current options:

/MUX Program is loaded into upper and xms memory using dps
/BL=16 Look ahead buffer is inconventional memory, size is in kb
/LEND=ON Lendmemory to other applications-6646kb available
/DELAY=OFF Wright Delay is disabled, caching is right-through

Caldera dr-dos 7.03 copyright (C)1976 - 1998 Caldera, Inc. All rights reserved.
DR-dos A:\<

En ik wilde niet windows via een andere pc erop zetten, maar misschien wel die opstartinfo of een boot.ini (weet alleen niet wat daarin zou moeten staan) die daarna die XP CD laat draaien.

Kan de BIOS ook opeens kapot zijn?

Of had ik niet een NTFS format moeten doen maar een FAT32?

PC -> AMD ATHLON

Diegene heeft de gemakkelijkste weg gekozen en nieuwe systeemkast gehaald.
Zit hier nu ook een nieuwe schijf met een besturing in?Zoja,is dat een IDE of Sata schijf?
Stap 4: teruggeplaats in "Probleem" PC
De schijf heeft waarschijnlijk eerst als "master" in die PC gezeten,heb je de instelling wel naar "slave" gezet,als er al een andere masterschijf in zit?

Greetz

Die nieuwe PC staat bij kennis, dus geen idee.

De schijf was enige harde schijf in oude pc, en zit nu als enige harde maar dan geformateerde schijf in diezelfde oude pc.

Ik ga vandaag proberen of iemand ergens nog een toestenbord en muis met ps2 heeft liggen, kijken of ik dan in ieder geval in de bios kan komen.

heb nu ps2 toestenbord en muis aangesloten, waardoor ik na de hierboven gemelde info wel de gelegenheid heb wat in te geven.............. maar ja, wat moet ik nu ingeven op de cd op te laten starten (XP Prof)

heb nu ps2 toestenbord en muis aangesloten, waardoor ik na de hierboven gemelde info wel de gelegenheid heb wat in te geven.............. maar ja, wat moet ik nu ingeven op de cd op te laten starten (XP Prof)
Je moet eerst het Bios in en daar de opstart volgorde aanpassen.

ja, maar hoe kom ik vanuit daar in de bios?

Ben klein stapje verder, heb de CD voor NTLDR foutmelding en XP er in gedaan en opnieuw opgestart. Esc ingedrukt gehouden............en toen ging ie naar de windows setup..... ik blij....totdat deze melding kwam:

Stop 0x0000000A irql_not_less_or_equal

Op internet gezocht:
http://support.microsoft.com/kb/311564

Symptomen
Wanneer u op de computer een upgrade van Windows 98 of Windows Millennium Edition (ME) naar Windows XP uitvoert, wordt het volgende foutbericht weergegeven:

Deze foutmelding had PC ook voordat ik geen formateren. Het was welliswaar een ME PC maar was alwel XP geupgrade, en heeft daar circa een jaar op gedraaid, dus welk hardware conflict het nu is, is mij een raadsel.

En nu? Ik heb wel een restore diskette windows ME, maar ik weet niet hoe ik in de bios kan komen zodat de pc daarvan opstart.

misschien dom idee....

maar het schiet me net te binnen dat er een nieuw TFT op pc aangesloten is, wel ongeveer in het tijdperk dat de pc problemen begonnen.
Zou dat een oorzaak kunnen zijn op praat ik nu bloemkolen?

ander beeldscherm van zolder gehaald, krijg na windows setup andere foutmelding:

session3 initialization failed

nou, ik ben al stukken verder

ik weet niet meer precies hoe, maar ergens op internet een bestandje geplukt die cd rom als a ziet, de restore diskette van ME op CD overgezet.....

opnieuw opgestart, del weer ingedrukt........en ploep toch in de bios

daar stond in bios opstarten inderdaad op cd rom, harde schijf en lan

aangepast in A, CD en HD
PCopgestart met ME nooddiskette, allerlei keuzes doorlopen. Er draaide opeens drive image se. Daarna starte ME op en moest ik code ingeven, maar bij de 4e positie kwam foutmelding met Msoope. . PC uitgezet, diskette eruit en opgestart met XP CD.

lijkt allemaal goed te gaan, maar na 40 minuten toch foutmelding.

Er is een fout opgestreden waardoor Setup niet kan doorgaan.
Setup kan de procuctcatalogussen niet installeren. Dit is een kritieke fout.

Het logboek zegt:
Fout:
Installation Failed E:\I386\ASMS
Eroors Message : Gegevesn fout (Cyclische redundantiecontrole).
Fout: De handtekening voor windows XP Prof Setup is ongeldig.
Foutcode: 80096001

HELP

Vraag me niet hoe, maar het is uiteindelijk gelukt!
Ik had nog een XP SP1 liggen, maar kon nergens de ProductKey vinden. Heb hier meerdere officiele, maar ze deden het gewoon niet.
Op dat moment XP SP1 eruitgehaald, nieuwe XP SP2 met die foutmelding erin gedaan, opnieuw opstart en zowaar....de installatie liep door...............!

HOERA!

Nu wel nieuw probleem.
Bij de installatie werd je door een inleiding gestuurd, en daar kon je gebruikers opgeven. Heb ik vlijtig 4 namen opgegeven, die verschijnen daarna leuk in het aanmeldscherm, maar hij wil dan wachtwoord? En die heb ik niet ingevoerd, ik zou niet weten wat ik daar in moet vullen... dus nu kom ik eralsnog niet in.

Wie weet raad, of moet ik toppic nu op andere plek nieuw opzetten en deze sluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan