NTLDR Missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hispis

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
72
Hallo

Na een Windows Xp installatie succesvol gedaan te hebben met ( http://myeeeguides.wordpress.com/2008/11/15/winsetupfromusb-install-windows-xp-from-usb-flash-drive/ ) , zette ik de volgende dag mijn laptop ( asus eee 900 pc ) aan en kreeg dit te zien NTLDR is Missing Press, Any Key To Reboot.
dus stopte ik mijn Flash kaart ( waarmee ik windows xp heb geinstalleerd )
in mijn laptop en starte die wel.

ik zit nu op mijn andere pc maar ik kan wel gewoon op de laptop maar ik moet steeds in het begin esc druken voor boot device en flash kaart erin doen..

en ik wil dat ie gewoon start vanaf de harddisk.

( ik heb al wat rondgekeken maar niet veel hielp )


maar mischien omdat ik wel kan opstarten dat ik eerst iets anders moet proberen

bedankt vast voor de hulp !
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er van uit de de XP installatie gewoon op de 1e schijf en 1e partitie staan,als dat niet het geval is horen we het wel.
bij de 4de optie deed ie het
Dan verwijst de boot.ini naar een 2e hardeschijf (onder rdisk) en de 2e partitie daarop (onder partition).

Is wat verwarrend,maar dat komt omdat de schijven beginnen te tellen met 0 (nul) en de partities met 1.

"multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\Windows="4TH TRY THIS selezioni questo fourth" /fastdetect

Start de PC op met die 4de optie en pas de boot.ini aan naar,

"multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows="1ST TRY THIS seleccione esto primero" /fastdetect"

http://support.microsoft.com/kb/289022/nl

Hier boven de link met uitleg hoe je de boot.ini kunt bewerken,daar vindt je onder "Voorbeeldbestand van Boot.ini" de standaard XP boot.ini,dus als volgt,

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
maar nu wil ie wel windows opneiuw instaleren.. ?
Even afwachen of deze melding blijft komen.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
mijn boot.ini is dan nu


[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="1ST TRY THIS seleccione exto primero" /noexecute=optin /fastdetect

is dit goed zo ?


hij geeft zo nog steeeds aan NTLDR is missing
 
Laatst bewerkt:
Als de XP installatie op de 1e schijf en daarop de 1e partitie staat,dan wel.

Dat je nu nog steeds de NTLDR is missing melding krijgt,kan beteken dat het NTLDR bestand er letterlijk niet staat.

Kun je nog wel met de 4e optie starten,zoals je eerder meldde?

Zoja,dan kun je kijken of NTLDR in de root van de C:\ schijf staat.

Greetz
 
ja ik kan gewoon opstarten met mijn flash kaartje

ik heb trouwens ook bij partition(1) naar 2 veranderd maar nog niet naar 0

ja er staat bij C:\ een ntldr bestand beetje grijs ( beschermd ofzo ) van 245kb atributes zijn read only aangevinkt hidden aangevinkt en archive aangevinkt
 
misschien dat je me wil toevoegen aan msn ( als u dat heeft ) praat mischien wat makkelijker, mijn knowledge over de computer is denk ik hoger als gemiddeld.. dus houw hier graag wat rekening mee :eek:
 
ja er staat bij C:\ een ntldr bestand beetje grijs ( beschermd ofzo ) van 245kb atributes zijn read only aangevinkt hidden aangevinkt en archive aangevinkt
Maak even de verborgen bestanden zichtbaar als volgt.


Verkenner > Extra > Mapopties > Weergave,haal het vinkje weg bij

"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)"

"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"

en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Dan Toepassen en OK.

Je dient nu de opstarbestanden NTLDR,NTDETECT.COM en de boot.ini te kunnen zien.

Ik heb geen MSN.
mijn knowledge over de computer is denk ik hoger als gemiddeld.. dus houw hier graag wat rekening mee
Tsja,ik heb dus echt gezegd dat het tellen van de schijven bij 0 begint en de partities bij 1,dus partition staat nooit op 0 ;)

Op de site waar ik naar verwijs staat een standaard boot.ini en die werkt voor zowel XP PRO als HOME.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Dit moet het staandaard zijn,tenzij de installatie bewust op een andere schijf en\of partitie geïnstalleerd is,waar je overigens niets over zegt.

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Greetz
 
ik weet niet welke partitie het is maar windows staat geinstalled op E:\
wat ik nogal raar vind :S
in de oudere tijden op andere pc's was het meestal op C:

ik heb voor de Info een BIOS C: schijf ( staan wat dingen in van config msdos boot.002 enz

en Local disk E: < daar staat windows geinstalld
 
ik weet niet welke partitie het is maar windows staat geinstalled op E:\
wat ik nogal raar vind :S
in de oudere tijden op andere pc's was het meestal op C:
De C:\ partitie is het inderdaad meestal.

Omdat je met de 4e optie kunt opstarten "multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\Windows="4TH TRY THIS selezioni questo fourth" /fastdetect"

Dient rdisk op 1 en partition op 2 te staan,want daar verwijst die regel naar.

Plak de huidige boot.ini eens hier als je wilt.

Het kan ook zijn dat NTLDR of NTDetect.com corrupt is geraakt en vervangen dient te worden.

Beschik je over een floppydrive?
 
heb geen floppy drive :confused:

orginele boot.ini die ik nu gebruik

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

wil ik gewoon opstarten gebruik ik deze boot.ini van me flash kaart

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Second part of xp home edition setup from hd 0 part 1" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS="Second part of xp home edition setup from hd 0 part 2" /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Second part of xp home edition setup from hd 0 part 1" /fastdetect als ik deze kies bij een blauw scherm dan start ie ook niet op ..

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS="Second part of xp home edition setup from hd 0 part 2" /fastdetect bij deze start windows wel
 
De installatie staat dus op de 2e partitie van de 2e hardeschijf.

Verander in de huidige boot.ini de regel,

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

naar,

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Dan moet het werken,tenzij er een bestand corrupt is.

Hoe je dat doet vindt je op de site die ik je al eerder gaf.

http://support.microsoft.com/kb/289022/nl

Greetz
 
Dan verwacht\hoop ik dat NTLDR of NTdetect.com corrupt is.

Verander de namen van deze bestanden door er een letter vanaf te halen,vervang ze door de bestanden uit het bestand wat je van tinyempire.com hebt gehaald en kijk of het dan wel lukt om op te starten.
 
het is gemaakt door een nieuwe install met een andere cd ...

dus ntldr is denk ik gewoon defect geweest..

bedankt voor de hulp

srry voor late reactie
 
het is gemaakt door een nieuwe install met een andere cd ...
dus ntldr is denk ik gewoon defect geweest..
Jammer dat je de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM niet gewoon hebt vervangen door de bestanden van tinyempire,ik was best nieuwsgierig of dat gelukt was en het was dan waarschijnlijk minder werk geweest ;)
srry voor late reactie
Geen probleem,jij laat tenminste nog iets van je horen en dat kun je niet van iedereen zeggen :thumb:

In elk geval blij voor je dat het is opgelost.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan