NTLDR ontbreekt (Werkelijk alles al geprobeerd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

katkabaa

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Berichten
17
Hier het probleem:

Ik heb een pc van een vriend geformatteerd. Als ik XP installeer, loopt alles soepel tot net na de installatie. Dan krijg ik een stopcode: 0x0000007B. Dat duidde op een opstartvirus, dus ik heb er een nieuwe HD in gezet.

De bedoeling was Windows 7 te installeren. Ik heb dus de nieuwe schijf gepartitioneerd, de C geformatteerd en mijn versie van Windows 7 X64 erop gezet. Dat liep goed, alleen bleek de hardware niet compatible met deze versie. Ik heb dus een X32 versie van een vriend geleend om deze erop te zetten. Echter kreeg ik toen de "NTLDR ontbreekt" code. De schijf werkte prima op mijn eigen pc en laptop, maar scheen op zijn pc het niet te doen.

Ik heb de keuze voor Windows 7 opgegeven en getracht XP op de nieuwe schijf te zetten. Vervolgens kreeg ik echter weer het blauwe scherm met de stopcode. Dit op een gloednieuwe HD.

Ik heb inmiddels:
* de RAM getest: niets mis mee;
* de bekabeling getest: niets mis mee;
* een andere drive geprobeerd; zelfde issue;
* een boot USB stick gemaakt; zelfde issue;
* uiteraard de Bios aangepast in boot sequence; geen gevolg;
* schijfcontrole toegepast; geen fouten gevonden.

Ik ben nu ten einde raad. XP geeft een BSOD en Windows 7 mist zogenaamd een bootable file. Wat kan ik nog meer doen?

:confused:
 
bios reset al geprobeerd?
eventueel updaten

andere ide poort of sata poort gebruiken.
om welk moederbord gaat het hier?
 
Bios reset zojuist gedaan. Updaten wordt lastig, aangezien ik geen internet heb op de pc en ik uberhaupt niet op een geinstalleerde windows versie kom. Is deze ook als bootable versie te downloaden?

Het gaat om een zeer verouderde pc. Ik kan de versie niet van het moederbord aflezen en ik kan geen diagnostische gegevens ophalen, aangezien er geen windows versie is geinstalleerd. Hij draait op een 2700 DDR Ram kaart met een 9600 Radeon grafische kaart.

Er is verder niets mis met de CD-Rom driver. Hij draait ook de XP cd moeiteloos, alleen direct na complete installatie (wanneer hij al meerdere keren is opgestart) start hij voor een laatste maal op en geeft de BSOD. Het betreft hier een originele CD.

De Windows versies zijn ook origineel en draaien prima op mijn laptop. Op de PC krijg ik dus echter elke keer de NTLDR melding.

Bios is nu op default gezet, maar heeft ook geen soelaas. Het duizelt inmiddels een beetje :(
 
Sorry

Ik kan natuurlijk ook de info uit de Bios halen :eek:

Ik krijg een AMD Athlon 64 Processor 30000 met 2GB CPU.

Gekke is: hij geeft aan dat er maar 512 MB Ram in zit, terwijl deze 1GB bedraagt. Dat deed het voor herinstallatie prima.
 
heb zo'n zelfde probleem ook wel eens aan de hand gehad,
duurt het installeren van windows erg overdreven lang?

ik zou haast denken dat je moederbord overleden is.
 
Dat laatste ga ik proberen. Iedereen vooralsnog bedankt voor de hulp!
 
bios reset al geprobeerd?
eventueel updaten

andere ide poort of sata poort gebruiken.
om welk moederbord gaat het hier?
Waarom in hemelsnaam het advies om het bios te resetten en / of te updaten. Wat heeft het bios met NTLDR te maken?

Microsoft bijv. biedt een 'echte' oplossing : Klik
 
Laatst bewerkt:
Dit probleem is ook op te lossen met de Hirens boot cd.

Download deze op:http://www.hirensbootcd.net/download.html
Kijk hier voor meer informatie. Resultaat is een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren's boot cd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met BurnCDCC dat ingevoegd zit in de zipfile.

Vervolgens kan met het programma NTLDR is missing het probleem aangepakt worden, waardoor de pc weer loopt als vanouds een heb en heb je een cd voor problemen in geval van..
 
Laatst bewerkt:
@gast0225: Dank voor je reactie! De oplossing van Microsoft biedt hier echter geen soelaas. Het betreft namelijk een compleet nieuwe en compleet lege schijf. Er kan dan ook geen sprake zijn van teveel bestanden. Een opstartdiskette of opstart USB heb ik reeds geprobeerd en gaven beiden dezelfde melding.

Een probleem met het moederbord vermoed ik ook niet. De pc start nl. wel gewoon op met een installatie van XP, maar zoals gezegd geeft hij aan het einde van deze installatie een BSOD. De RAM heb ik getest in een andere pc en werkt perfect.

Ik heb ook een versie van Windows 7 X86 erop kunnen zetten. (met af en toe de NTLDR melding tussendoor, maar na een paar keer proberen is dat eindelijk gelukt)
De installatie werkte toen naar behoren, buiten het feit dat de versie te zwaar was voor de hardware. Ik kon dan ook geen drivers vinden voor de netwerkkaart en de installatie van de modem. Vandaar dat ik wilde downgraden naar Windows 7 X32. Dat pakt hij dus echter niet. Ik kreeg toen weer de NTLDR melding en kon het met blijven proberen niet oplossen.

De installatie van Windows 7 X86 pakt hij ook niet meer. Die van XP weer wel, tot de BSOD.
 
@dorado: Jouw oplossing ga ik morgen proberen. Ik hou je op de hoogte of deze heeft gewerkt. In ieder geval alvast dank voor de moeite!
 
Het probleem ligt iets genuanceerder of ingewikkelder.

Ik heb de oplossing van dorado geprobeerd. Hirens geeft aan dat er een NTLDR probleem bestaat, omdat er een dll bestand uit de System32 map ontbreekt. Aangezien de schijf geformatteerd en dus leeg is, is dat niet het enige Windows bestand wat ontbreekt. Met deze oplossing kom ik dus niet verder.

Hirens gaf wel de optie om met Mini XP de schijven te bekijken. Geen enkele schijf of partitie geeft errors of diskfouten. Daar leek het dus wel goed te zitten.

Ik heb W7 X64 getracht te installeren, maar daar kom ik zover als het uitpakken van de bestanden en blijft hij hangen op 0%. Bij het installeren van XP kreeg ik wederom een BSOD. Het vreemde hierbij vond ik dat hij vraagt om een checkdisk van de F-schijf. Dit betreft echter de eerste partitie op de slave HD. Ik kreeg toen een ingeving dat deze partitie wellicht ook (sporen van) een windows installatie bevatte. Met de installatie diskette van XP heb ik deze partitie verwijderd en opnieuw ingedeeld en geformatteerd. Met Hirens'Mini XP heb ik deze schijf gecontroleerd en deze werkt naar behoren. Na installatie van XP op de C-schijf (van de Master) blijft hij echter vragen om checkdisk van de F-schijf. Bij het trachten te installeren van W7 X32, krijg ik nu de melding BOOTMGR is missing. (dit bestand vervangen met een bewezen werkende versie op een USB bootstick werkte eveneens niet)

Simpelste oplossing zou zijn de schijven niet meer tezamen in de pc te installeren. De schijven lijken echter aan elkaar gekoppeld op de een of andere manier. Slechts 1 schijf installeren (ongeacht welke) brengt mij niet verder dan de bios. Daar ziet hij de op dat moment geïnstalleerde schijf keurig als master, maar verder doet de pc niets meer.

Iemand nog ideeën? Ik zou het zelf graag opgeven wat deze pc betreft, maar de eigenaar heeft geen alternatief. Beetje flauw dus om hem zonder te laten zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan