NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, want win2000 heeft ntldr, ntdetect.com en boot.ini nodig om op te kunnen starten. Met sys c: overschrijf je de master boot record en dan houdt het voor win2000 helemaal op. Die kan je dan alleen nog herstellen met de tekstfase van de installatie van win2000 of met commandos's zoals fixboot of fixmbr.

Correctie: sys c: overschrijft niet het Master Boot Record, maar de bootsector van de actieve primaire partitie. En dat is heel iets anders. Het overschrijven de MBR gebeurt met Fdisk /mbr of met FixMBR. Waarmee eventuele bootmanagers om zeep kunnen worden geholpen. Dit laatste lukt dus niet met sys c:

Hoe te repareren, werkt altijd 100%!!!!!!

deze foutmelding komt voor als de ntldr op de verkeerde helft van de schijf staat, dit kan komen dor deframetrnete. Even een tip alvorens : DEFRAGMENTEER NOOIT DE SCHIJF WAAROP WINDOWS IN GEINSTALEERD! Dit kan er voor zorgen dat speciale geframenteerde bestanden verplaatst worden. Even ter zake. Als je in het dos-scherm van de windowscd- de repair functie - bent, dan typ je in REBUILD C:\, waarbij C de schijf is waar windows op staat. wacht daarna en type in EXIT. Dan start je de pc opnieuw op en Voila, hij doet het weer ! :thumb:

Zo is dit dus op te lossen, nog veel plezier met je computer, als dit niet werkt kun je altijd op de onderstaande link klikken, daar staat alle perfecte informatie uitgelegd in nederlands door microsoft. het is heel makkelijk te begrijpen en uit te voeren
klik hier om de link te openen

Sorry voor de typefouten ik moet nu ergens naartoe en heb dit misschien wat (te) gehaast getyped. Ik wens je veel succes met je pc

Groeten
Timbak999 :cool:

hahaha, gehaast? Waarom? Laatste reactie hier was in april 2003! :D Je had je echt niet hoeven haasten hoor.

Maar bedankt voor de tip. :thumb:

Trouwens, welkom hier.

Yo

Dankjewel, ik haaste me omdat ik gister ergens naartoe moest. ik wist wel dat dit bericht al weet ik hoe lang is gevraagd, maar voor mensen die er nu op kijken hebben ze toch nog een tip. Het werkt gewoon is is prima. Deze moeten ze gewoon gebruiken :cool:

Topic gesloten en Timbak mag even afkoelen vanwege een mailtje.:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan