ntldr ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
176
Goedemorgen, ik heb de meeste vragen hierover gelezen en kom er toch absoluut niet uit. Ik heb denk ik met dubbele bestanden zoeken iets fout gedaan.Nu bij het opstarten ontbreekt ntldr ik heb geen diskette station meer wel een 64 mb stick. Ik heb een laptop met ook XP ernaast staan kan ik van die comuter eventueel bestanden copieren ( en welke en waar). Ik lees ook dat de uiteindelijke oplossing vaak opnieuw formateren is. Kan ik dan nog wel mijn bestaande programma's eerst copieren bij 98 kon je in veilige modus opstarten hoe is dat bij XP? Veel vragen maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Helga:confused:
 
Mis je de bestanden in XP of in windows 98.
Als je ze mist in xp dan zou je voor een systeemherstel kunnen kiezen.
 
in xp en ik heb systeemherstel gedaan maar toch ontbreekt ntldr en F8 veilgi modus kom ik ook niet in Helga
 
Je zou kunnen proberen om ntldr te copieeren van de ene xp naar de andere xp. Of het gaat werken weet ik niet.
Dat je via f8 niet in de veilige modus kunt komen is raar.
Je drukt toch wel op f8 als je de computer opstart.

Anders kijk je in je bios of je kunt opstarten vanaf cdrom, als dat kan dan doe je de cd van xp erin en installeer je xp opnieuw op dezelfde partitie. Je kunt dan kiezen voor repair. Je windows wordt dan hersteld.
 
Windows cd met repair heb ik ook gedaan maar dan vraagt hij c:/windows ..... en ik weet niet wat ik hier in zou moeten vullen.Als ik F8 intoets krijg ik: Usb rmd-fdd HP Photosmart 7600 op regels 2 ide-0 st3120022aa. regel 3 cd/dvd hl...... regel 4 bbs-0 network realtek en dan heb ik de optie page up en down maar daar reageert hij niet op. Hoe copieer ik van de ene computer naar de andere dan?? Trouwens bedankt voor deze snelle reacties
 
Kopieeren kan met de verkenner en dan naar de stick.
rechtermuisknop op start en dan kiezen voor verkenner.
Ik dacht dat het ontbrekende filetje in c:\windows\system32 staat.
Maar je kunt ook even de zoekfunctie van xp gebruiken, dan weet je waar het staat.

Ik bedoelde eigenlijk met de cd van xp dat je moet kiezen voor een installatie van xp dan gaat de cd even verder dan komt de vraag waar de installatie moet plaats vinden.
Dat doe je op dezelfde plaats als waar het nu staat c:
dan gaat de cd weer even verder en dan komt er dacht ik de vraag of windows gerepareerd moet worden.

Ach en de snelle reactie, ik heb nog vakantie.
 
Moest even weg ik heb op reparatie gedrukt vraagt dan administartor wachtwoord en komt dan in c:/windons terecht wat moet ik daar dan intypen. Welke file'jes moet ik copieeren in systeem 32??
 
Het installeren is dus nu gebeurd ik het windows 2 genoemd en inderdaad hij start op met de nieuwe versie Op de c schijf staan dus nu 2 Windows versies gelukkig want nu kan ik nog even diverse documenten kopieren die ik nog had velig gesteld. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat er weer 1 windows versie werkt en het liefst de orginele moet ik de missende bestandjes kopieren naar windows?? en hoe krijg ik dan die windows 2 eraf. Of moet ik voortaan na het opstarten naar deze computer gaan en daar via c schijf mijn documenten openen en de rest van mijn programma,s. Of backup maken van alle instellingen ( zo ja hoe) en dan maar format c doen graag jullie advise en hulp
 
Ik heb alles weer opnieuw geinstalleerd met een besturings cd van een andere computer daarna weer windows xp en toen lukte het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan