NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

UziGirl

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Hai,

Ik heb gisteren een PC geformateerd,er moest windows XP opkomen.
Als ik nu dus de bootdisks plaats gaat dat helemaal goed.
Zodra de 6e disk klaar is krijg ik de melding dat NTLDR ontbreekt.
Ik zit dus met een lege PC die nergens op reageerd.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets werkt.
Wie kan me please please helpen??

Groetjes UziGirl

Doe je de installatie vanaf diskettes?
Probeer anders eens vanaf de cdrom van xp op te starten dmv je cdrom drive als eerste opstart schijf in te stellen in de bios.

Ik heb opgestart vanaf de diskette's en kreeg de melding.
Daarna in de BIOS veranderd dat ie moet opstarten vanaf CDROM maar ook dat werkt niet.
Ik heb al diverse programmatjes geprobeerd om het inorde te krijgen maar niets wil lukken.

Die heb ik dus ook al geprobeerd en ook dat wil niet helpen,geen van de 10 opties werkt en krijg ik weer dezelfde melding.

Als je vanaf de orginele winxp installatie cdrom opstart doorloopt die dan wel de installatie.?

Nope,want als ik de PC opstart en ik laat hem starten vanaf de CDROM doet ie dat dus niet en krijg ik weer de melding NTLDR ontbreekt druk op CRTL ALT DEL om opnieuw op te starten.
Als ik de 6 diskettes draai gaat dat goed maar bij de laatste diskette krijg ik ook een foutmelding,zal het zo nog ff doen en doorgeven wat die melding is.
Wat iets met SIF-bestand.

Heb je een brander in je pc zo ja doe daar je cdrom eens in want kan zijn dat die deze als eerste drive aangeeft, want je start gewoon vanaf je hd op.

Hij is nu aan het booten vanaf de CD,ben heel erg benieuwd of hij gaat installeren.
Ik laat het zo weten.

Hoe had je die schijf geformateerd?
Is het misschien een SATA schijf?

SIF, Setup installation files.

Nou,vraag me niet wat ik heb gedaan of hoe maar volgens mij ben ik nu verder dan gisteren!
Gisteren kwam ik totaan disk 6 van de setup en toen begonnen de foutmeldingen en nu ben ik al zover dat ie bestanden aan het kopieëren is!!
Ik heb het idee dat het nu de goede kant opgaat!
Ik werd er gisteren echt helemaal gek van en heb me suf gegoogled!
Nu hopen dat het ook allemaal werkt!

Moet werken want je installeerd nu vanaf de cdrom en je hebt daarvoor heb je gewoon van je hd opgestart waarop die bestanden mist.

Het werkt helemaal,alleen tijdens de installatie heb ik wel 2x een foutmelding gekregen,die heb ik maar even genegeerd.
PC werkt weer helemaal :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan