ntldr ontbreekt

• Onderwerp starter Onderwerp starter luma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
Hallo!

Wie kan mij helpen?
Ik heb sinds donderdag jl. een nieuwe pc, ik heb een OEM vista ultimate geinstalleerd.
Zaterdag tijdens het downloaden van bestanden is het systeem gecrached.
Vandaag heb ik de pc voor reparatie weggebracht, omdat ik vergeten was mijn ww te geven hebben zij een eigen vista versie geinstalleerd en later weer verwijderd.

Vanavond tijdens het booten van het systeem om vista weer te installeren, krijg ik de volgende foutmelding.

NTLDR is missing
press CTRL-ALT-DEL to reboot.

Nou heb ik al gegoogled en in de bios de boot volgorde gewisseld, dvd als 1e en hd als 2e.

Toch kan ik niet opnieuw installeren en krijg ik telkens deze melding.

Wat kan ik nog doen???

Peter

Denk toch dat je niet boot van DVD

NTldr ofwel NT loader staat zover ik weet niet op een setup CD of DVD.

Als je die melding krijgt boot hij van Flop of HDD

Je moet in het begin "POST" een meding krijgen in de geest van:

Druk op een toets om van CD te starten .....

Als je dan niets doet start hij alsnog van HDD.

Hallo Eric

Ja, die melding heb ik inderdaad;

eerst staat er; reboot vanaf cdrom, vervolgens; druk op willekeurige toets om vanaf cdrom te booten, ik hoor dan de cdrom draaien maar er gebeurt vervolgens niets als ik op een toets druk en dan komt die melding dat de ntldr ontbreekt.

gr Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds donderdag jl. een nieuwe pc, ik heb een OEM vista ultimate geinstalleerd.
Heb je die Vista installatie misschien uit een andere Windows opgestart?

M.a.w.,is de Vista DVD wel bootable?

Staat de bootvolgorde wel met de CDRom\DVD als 1e in het bios?Wellicht is daar iets veranderd tijdens de reparatie.

Verder vind ik het vreemd dat je een "NTLDR is missing" krijgt als er nooit een Win2k\XP op de schijf gestaan heeft.

Er wordt n.l. e.e.a. in de MBR geschreven en dat is bij een Vista installatie weer heel anders dan bij een XP.

Greetz

Ben het met Wanderer eens

Mogelijk heb je niet door dat je op een snel systeem ook snel een toets moet indrukken.
Dus zodra je die melding ziet direct drukken, maar:

Reboot van CD rom, dat is een rare, mogelijk heeft iemand er een bootloader op gezet.

Dit is op te lossen door met behulp van een tooltje, dat je kunt downloaden bij de fabrikant van je harde schijf, (heet vaak diagnose programma of zoiets) een raw format uit te voeren. dan is je harde schijf weer blank.

Want zoals gezegd door mijn collega NT loader is van NT, 2000 of Xp
Let op: De NTLDR van 2000 doet het niet bij XP. De Ntldr van XP doet het ook bij 2000.

probleem opgelost

Hallo Eric en wanderer

Het probleem is opgelost, tijdens het rebooten werdt steeds aangegeven dat ik moest herstarten. Ik heb op advies van een kennis de pc met cdrom erin uitgezet en daarna pas weer aangezet(dus niet CTRL-ALT-DEL), nu startte windows in een keer zonder poblemen op.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan