NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clauwie

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Beste allemaal,

Gister wilde ik mijn computer opstarten, maar ik kreeg de fout "NTLDR ontbreekt durk op CTRL, ALT, DEL om op te starten" . Op andere forums heb ik gelezen dat je dan de cd van windows op moet starten. Ik heb ook al opgegeven (en meerdere keren nagekeken of hij goed stond) dat hij de cd-rom als eerste moet booten. Ik herstart de computer en krijg de melding: " Druk op een toets om vanaf CD-rom te starten" je krijgt een aantal seconden de tijd om te drukken (ik heb alle mogelijke toetsen ingerdukt) maar hij reageert op niks, daarna geeft hij weer vrolijk de melding "NTLDR onrbreekt etc." Ik werk nu met Ubuntu(Linux (die cd accepteert hij wel)), maar ik kom al mijn schijven niet in. (unable to mount volume). Het enige wat ik nu wil doen is mijn harddisk formatteren. Ik denk dat het komt door een virus waardoor mijn computer spontaan uitviel en niet meer wilde opstarten. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Clauwie

Een andere oplossing is om met de XP cd op te starten, naar de recovery console te gaan en de volgende commando's in te typen:
"copy X:\i386\ntldr"
"copy X:\i386\ntdetec.com"

Waar X de letter van je CD-drive is.

Bedankt voor je snelle reactie, maar mijn computer accepteert geen enkele windows CD meer. Ik heb bijna alles geprobeerd:
- met BartPE geprobeert het NTLDR bestand terugzetten
- windows via Linux booten (onwaarschijnlijk dat het werkt maar wel geprobeert)
- windows XP/98 CD erin (1e boot op cd-rom gezet)
- chckdsk uitgevoerd
Boot disks werken niet.

Wat gaat er precies mis dan?

Als ik mijn windows XP cd gebruik vraagt hij of ik op een toets wil drukken, maar hij reageert er niet op. Met de windows 98 cd precies hetzelfde. Andere cd's zoals Ubuntu en BartPE neemt hij wel aan. Ik heb geprobeerd NTLDR vanaf de windows cd te kopieren (via BartPE), maar als ik dan mn computer opnieuw start krijg weer dezelfde melding. Is er een andere manier waarop ik mijn harddisk kan formateren dan met de windows cd?

Hoi :)

Je zegt: Van alles geprobeerd..en er staat ook bij : chckdsk uitgevoerd
Ik hoop dat je bedoeld : chkdsk (zonder extra c dus)
En was dit nu wel of niet gelukt?

En....ben je toevallig in de gelegenheid om deze harde schijf in een andere computer erbij te hangen en langs die manier het e.e.a. te controleren /repareren ?

ED

ja ik bedoelde chkdsk zonder extra c, die werkte dus niet.

Maar als ik de harde schijf op een andere comuter aansluit hoe kan ik dan die schijf formatteren? (ik ben niet echt een genie als het op computers aankomt)

Je weet dat formatteren betekent dat je alles kwijt bent?

Je geeft aan dat de Windows CD's niet willen opstarten maar die van BartPE wel.
Dus booten via de CDROM lukt dus WEL.
Dan is een voor de hand liggende conclusie dat al deze Windows CD's of niet bootable zijn of niet goed meer...of zie ik het verkeerd?

Wat voor melding krijg je als je via BartPE chkdsk /r probeert?

Toevoeging: Lijkt een beetje op dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=380491

ED

Laatst bewerkt:
ik heb 2 verschillende cd's geprobeerd van windows XP.

met chkdsk kan hij geen fouten vinden.

Daarnaast heb ik een backup, dus formatteren is geen probleem.

ummm...iets is wat onduidelijk voor me..sorry :)
In de volgende volgorde geef je dit aan m.b.t. chkdsk :

Ik heb bijna alles geprobeerd:- chckdsk uitgevoerd
Mijn reactie hierop: En was dit nu wel of niet gelukt?

Jouw reactie weer :
ja ik bedoelde chkdsk zonder extra c, die werkte dus niet

Dan zeg je:
met chkdsk kan hij geen fouten vinden.

Dus eerst lukte het niet en toen wel?

Want als je via BartPE chkdsk WEL kunt doen kun je OOK via BartPE formatteren.

ED

Laatst bewerkt:
ok.. het lukte niet op een toets te drukken, omdat het aan de aansluiting van mn toetsenbord lag. Ik heb het toetsenbord verwisseld (hij had een usb aansluiting) en toen kon ik ineens wel op een toets drukken... heel ***lig en ik had er totaal niet aan gedacht omdat het zo simpel was. Formatteren dan maar.

Bedankt voor de hulp in ieder geval :)

Maar.....als het aan het toetsenbord lag...dan kun je nu misschien ook gewoon werken via Windows CD's en hoef je niet meteen te formatteren.

ED

oh ja natuurlijk. Nou ok zo zie je maar weer, ik had hem zo geformatteerd :o maarja probleem opgelost. Thx allemaal

Mooi..prima dan :thumb:

Klik je rechtsbeneden nog even op " Vraag is opgelost "

Bedankt en succes verder, ED :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan