NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

GastStefan

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
7
Beste mensen,

Mijn computer besloot laatst dat het weer eens tijd was om lastig te gaan doen. Bij het laden van Windows verscheen er een blauw scherm en hij starte direct daarna opnieuw op. Dit bleef zo doorgaan. Nou heb ik al heel wat opgezocht en geprobeerd, en uiteindelijk op een andere computer windows opnieuw geinstalleerd op de schijf uit mijn computer. Dit omdat de windows CDRom op mijn computer niet meer werkt (!?). Nu krijg ik echter bij het opstarten het bericht 'NTLDR ontbreekt'. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Zelf kom ik er echt niet meer uit.

Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je hem in je andere computer hebt geinstalleerd heb je de ntldr waarschijnlijk op je andere PC HD geinstalleerd

Sowieso is het niet 1 van de beste manieren om XP opnieuw te installeren maar als je het op die manier doet zorg dan dat de harde schijf waarop je XP installeerd de enige HD is die in de andere machine zit
 
@Bertus: Link werkt niet...

Kan ik die ntldr op de een of andere manier toch weer op mijn HD krijgen? En hoe kan het dat ik met mijn windows cd niet in de windows setup kom?
 
Hoi,

Heb je wel de cd/dvd speler als 1e bootpriority gezet in je bios? Heb je wel een legetieme versie van xp?

Het beste is om gewoon nog eens met een originele windows cd op te starten (of iligale die zeker weten boot) en windows nog eens opnieuw te installeren op dezelfde pc als waar de hdd inzat! Maar de installatie cd zal alleen opstarten als deze op 1 staat in je bios!!!
 
De cdrom staat zeker weten op 1e prio bij booten... het is geen legitieme versie, maar hij heeft het voorheen wel altijd gedaan.
 
De cdrom staat zeker weten op 1e prio bij booten... het is geen legitieme versie, maar hij heeft het voorheen wel altijd gedaan.

Is je cd-rom speler dan nog wel goed? Of de cd beschadigd?
 
Ik denk het wel, er gebeurd wel iets. Alleen bij het blauwe scherm waar ie normaal alle installatie bestanden laad, staat alleen de tekst 'Windows Setup' en verder gebeurd er niks.
 
Ook al andere cd-rom speler geprobeerd? Anders ben ik out of options...:confused:
 
Wat je nog kunt proberen is het ntldr bestand te kopiéren vanuit je cd installatiemap i386 via usbstick en deze in je root van je corrupte hdd te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan