NTLDR ontbreekt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Chun

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb een mini-laptop, de Compaq Mini 110c-1010SD met Windows XP SP3. Gisterenavond heb ik wat programma's verwijderd, een hardware geüpdatet en uitgeschakelde opstartprogramma's met Ccleaner de waarde ervan verwijderd. Toen ik opnieuw ging opstarten ging het mis. Er stond: " BOOTMGR is missing ". Aangezien mijn mini-laptop geen CD/DVD-drive heeft heb ik een USB-stick bootable gemaakt en daarop Windows Installatie bestanden van Windows XP SP2 erop gekopieerd. Eenmaal opgestart van de USB-stick ging ik naar de herstelconsole van Windows. Ik heb de commando's: " fixmbr en fixboot " uitgevoerd. Daarna weer opnieuw opgestart en toen kreeg ik de melding " NTLDR is missing ". Toen heb ik weer de herstelconsole gebruikt met dezelfde commando's, maar dat hielp niet. Op dit moment kan ik Windows XP opstarten met de USB-stick (waarschijnlijk zit de NTLDR-bestand daarop en gebruikt dat bestand vanaf USB-stick). Wat kan ik het beste doen? Om van mijn harde schijf op te starten?

ga naar de herstelconsole en typ "COPY X:\[pad naar NTLDR op usb-stick] c:\windows\system32"

dit alles zonder aanhalingstekens. X:\ is je usb drive [pad naar NTLDR op usb-stick] het pad naar het bestand NTLDR op je stick

reboot.

Suc6

Helaas, het werkt niet. Als ik naar " C:\windows\system32 " dan zie ik gewoon het NTLDR-bestand staan. En ik heb mijn harde schijf wel als 1ste boot device gezet, maar helaas. Is er nog een andere manier?

Trouwens, ik had ook systeemherstel gedaan. Werkte ook niet.

Dat zou ik zo niet weten.

Toen het probleen mij mij was. Was NTLDR ook echt weg. Raar dat jou pc zegt dat hij ontbreekt, terwijl hij er gewoon staat.

Het probleem is opgelost.
Ik heb de NTLDR en NTDETECT in C:\ neergezet. Hij start nu goed op. Wel raar dat die twee bestanden in C:\ zitten, want daar heb ik nooit die twee bestandjes gezien.

Toch bedankt voor jullie hulp!

Het probleem is opgelost.
Ik heb de NTLDR en NTDETECT in C:\ neergezet. Hij start nu goed op. Wel raar dat die twee bestanden in C:\ zitten, want daar heb ik nooit die twee bestandjes gezien.

Toch bedankt voor jullie hulp!

Euh, die staan daar altijd???
Ze zitten wel verborgen... "systeemmappen en systeembestanden verbergen" uitzetten in Opties - Weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan