Hallo forumleden,
na het plaatsen van een nieuwe SATA hdd in het systeem heb ik een probleem waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.
Het systeem betreft een Dell met een IDE hdd van 80GB. met winXP. Hier heb ik een 1,5TB bijgeplaatst via de SATA aansluiting.
Bij het opstarten krijg ik de melding:
"NTLDR ontbreekt. Druk CNRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten"
Ik de Bios staat vermeld dat hij moet booten van: "Hard disk drive C:" (windows schijf).
Als ik tijdens opstarten F12 indruk gebeurd het volgende:
optie 5: " Hard Disk Drive C:" --> Krijg melding NTLDR ontbreekt
Optie 3: "Primaire Master Drive" --> Strart WindowsXP en systeem werk perfect (incl 1,5TB)!!
In het Bios kan ik niet "Primaire Master Drive" selecteren maar enkel " Hard Disk Drive C:" wat dus niet werkt.
Iemand een oplossing zodat ik niet steeds F12 in moet drukken?
Groet,
Joris.
na het plaatsen van een nieuwe SATA hdd in het systeem heb ik een probleem waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.
Het systeem betreft een Dell met een IDE hdd van 80GB. met winXP. Hier heb ik een 1,5TB bijgeplaatst via de SATA aansluiting.
Bij het opstarten krijg ik de melding:
"NTLDR ontbreekt. Druk CNRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten"
Ik de Bios staat vermeld dat hij moet booten van: "Hard disk drive C:" (windows schijf).
Als ik tijdens opstarten F12 indruk gebeurd het volgende:
optie 5: " Hard Disk Drive C:" --> Krijg melding NTLDR ontbreekt
Optie 3: "Primaire Master Drive" --> Strart WindowsXP en systeem werk perfect (incl 1,5TB)!!
In het Bios kan ik niet "Primaire Master Drive" selecteren maar enkel " Hard Disk Drive C:" wat dus niet werkt.
Iemand een oplossing zodat ik niet steeds F12 in moet drukken?
Groet,
Joris.