NTLDR Ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo allemaal,

ik heb al een tijdje problemen met mijn laptop, hij is nodig aan vervanging toe. Sinds ik er een virus op heb gehad, heeft hij af en toe wel kuren maar de laatste maanden doet hij het in principe wel weer redelijk. Er zit nu ook een scanner op en er zijn geen virussen meer gevonden. Net wilde ik internet binnen halen via mijn mobiele telefoon (die kan je dan als wifi punt instellen). Alles ging in principe goed totdat ik de computer opnieuw op wilde starten. Nu doet hij niets meer en geeft hij na een opstartscherm waarin je naar de BIOS kan gaan alleen de melding NTLDR Ontbreekt. Weet iemand wat dit inhoudt? Ik moet toch een nieuwe laptop, dus deze kan wat mij betreft in de prullenbak. Ware het niet dat er érg belangrijke dingen opstaan voor school. Ik weet het, had ik bij kuren even ergens anders op moeten slaan, maar dat had ik nog niet gedaan. Is hier nog iets aan te doen? Het is erg belangrijk voor me.. Alvast bedankt voor het meedenken.

Dit probleem is ook op te lossen met de Hirens boot cd.

Download deze op:http://www.hirensbootcd.net/download.html
Zoek de regel "+ Direct HTTP Mirror" bijna onderaan op de pagina.
Kijk hier voor meer informatie. Resultaat is een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met BurnCDCC dat ingevoegd zit in de zipfile.

Vervolgens kan met het programma NTLDR is missing het probleem aangepakt worden, waardoor de pc weer loopt als vanouds een heb en heb je een cd voor problemen in geval van..

Laatst bewerkt:
Ik lees overal dat je daarvoor een cd moet hebben met windows XP. Die van mij zat al op mijn laptop dus ik heb daar geen cd van gehad. Het is wel gewoon een legale versie. Er zou ook een bootable partitie moeten zijn die je op kon roepen via F10/F11 o.i.d. maar die kan ik dus niet meer vinden. Geen een mogelijk brengt me terug in het recovery gedeelte. Is er een manier waarop ik op een niet (al te) illegale manier aan een cd kan komen met windows XP home edition? Mijn eigen versie is immers gewoon legaal en ik heb de codes op de achterkant staan.

Weet iemand anders uit ervaring wat de toetscombinatie is voor een HP Easynote S4 om in het recovery programma te komen? Ik heb die toetsen een keer gebruikt en toen werkte het. Ik vind overal op internet F10, F11 e.d. maar geen van die combinaties werkt tot nu toe.

Voor die handeling die beschreven staat kun je gewoon een XpHome cd van een ander lenen,daar is niets illegaals aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan