ntldr ontbreekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

john1993

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Ik heb hier een netbook.
Deze start jammer genoeg niet meer op.
Na wat knustelen heb ik een bootable usb stick gemaakt,
maar als ik deze wil opstarten op de laptop staat er dat NTLDR ontbreekt.

In de bios heb ik staan dat ie de USB hard disk al eerst opstart.

Weet iemand miss wat ik verkeerd doe?

alvst bedankt :)

bedankt voor de snelle reactie,
heb alles uitgevoerd.
Alleen nu geeft de laptop weer aan

windows could not start because the following file is missing
or corrupt:
<windows root> \system32\hal.dll.
please re-install a copy of the above file

Probeerdeze hal.dll vanaf de Windows XP-CD te kopiëren naar de System32-map met behulp van de herstelconsole.

1) Opstarten met de Windows XP cd.
2) R (Repareren) kiezen.
3) Op de vraag bij welke installatie je wilt aanmelden geef je 1 als antwoord.
4) Het administrator-wachtwoord wordt gevraagd,wanneer geen administrator-wachtwoord
is ingevoerd tijdens de installatie,is enteren voldoende.
5) Typ dan het volgende:

"Expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
(zonder de aanhalingstekens)

X: staat voor de letter van je CDRom-drive

Hier staat ook nog info:

http://support.microsoft.com/kb/330184/nl

Laatst bewerkt:
Er staat een typefout in de informatie van de vorige poster. Aangepast is het (met X: voorstellend de cd-rom drive):
Expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll

(hal.dll als uitvoerbestand ipv. hall.dll)

Het verhaal over boot.ini (=de link van de laatste poster) is doorgaans de juiste informatie over die hal.dll melding, niet het ontbreken of corrupt zijn van het bestand.
Zie verder (over diezelfde hal.dll melding): hier, voor het geval het niet lukt om met de XP cd-rom wat te bereiken etc.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt allemaal,
ik heb op de nieuwsgroepen gezocht en hier was een tooltje te downloaden
hiermee kon in één keer de hele xp CD naar de usb stick worden gekopieerd zonder fouten.
Jammer genoeg kon de laptop bij de setup van het installeren alleen me usb vinden en geen hardeschijf.
conclusie: hardeschijf is naar de *****
Overmorgen bij de computerwinkel fv nieuwe halen en de laptop weer voor elkaar maken.

hartstikke bedankt allemaal mensen voor jullie snelle en vooral nuttige reacties :D:thumb:

** schudt zijn hoofd van Nee **

Als het een SATA schijf is die in de laptop zit, dan zit het probleem erin dat XP helemaal geen SATA controllers ondersteunt, en dat je daarom geen harde schijf ziet tijdens de start van de XP installatie (danwel als je Herstelconsole gebruikt).
De aanschaf van een nieuwe SATA harde schijf verandert daar niets aan: Ook dan wordt de schijf niet automatisch gezien bij de installatie van XP.

Vandaar mijn tip over het gebruik van Mini Windows XP in Hiren's boot cd, want die heeft drivers van heel veel SATA controllers aan boord, en zal mogelijk dus wél de harde schijf zien. Ik heb die tip er expres bijgezet, juist omdat SATA ondersteuning niet geregeld is bij een standaard XP installatie-cd.

Kijk dus eerst eens, opgestart van Hiren's boot cd en dan gekozen voor Mini Windows XP, of die in My Computer wél een harde schijf ziet als schijfletter C:
Ziet die een schijfletter C:, dan kun je gaan kijken of boot.ini bestaat etc. (zie in mijn link over de rol van boot.ini bij de hal.dll melding en hoe je dat zou kunnen fixen)...

Tijs.

Laatst bewerkt:
okee, maar ik heb dus de harde schijf via via op me eigen pc aangesloten.
En normaal staat deze schijf dan vermeld bij deze computer.
Alleen dat deed deze ook niet.

maar ik ga het sowieso even proberen.

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan